Z aktuálního průzkumu České asociace pojišťoven vyplývá, že životní pojištění má 47 procent Čechů, dalších 15 procent si ho chce v dohledné době sjednat. Jenže ne každý se životním pojištěním je pojištěný skutečně kvalitně.
Pro 68 procent Čechů je právě pojistné krytí tím nejdůležitějším parametrem. U vysokoškolských studentů je to dokonce 81 procent. „Vzdělanější populace se obecně lépe orientuje ve financích, a tedy i pojistných produktech, zná detailněji principy, na kterých fungují. Není tedy překvapením, že více pozornosti věnují rozsahu krytí než jiným parametrům,“ upřesňuje Jan Matoušek z asociace.
Aby pojistná smlouva pokrývala opravdu všechna možná rizika, je nutné ji pravidelně aktualizovat. K tomu se ale Češi příliš nemají. Dokonce si mnozí ani nepamatují, která rizika právě ta jejich smlouva řeší. „V takovém případě smlouva klientovi neplní službu, kterou očekává – nechrání ho před finančními dopady nečekaných událostí. V případě pojistné události pak vyplacené pojistné plnění nemusí odpovídat jeho potřebám a očekáváním,“ říká Petr Koblížek z asociace pojišťoven. Podle něj by se smlouva měla aktualizovat zhruba každé tři roky nebo při větší ekonomické nebo životní změně, například při založení rodiny.
Dalším důležitým parametrem při sjednávání životního pojištění je pro Čechy cena, na třetím místě srozumitelnost smlouvy.