Nový žebříček Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (T&E) ukazuje, že 87 procent leteckých společností zaostává v přechodu na udržitelná letecká paliva (SAF). Zatímco Air France-KLM, United Airlines a Norwegian vedou díky investicím do pokročilých biopaliv, většina aerolinek buď využívá nevhodná paliva, nebo nemá žádné plány na snížení emisí.
E-kerosin, palivo vyráběné z obnovitelné elektřiny, je považováno za nejšetrnější alternativu, avšak tvoří méně než 10 procent z dohod o SAF. Naproti tomu více než 30 procent tvoří paliva z potravinových plodin, jako je kukuřice nebo sójový olej, která nejsou udržitelná. Organizace T&E vyzývá aerolinky, aby více tlačily na dodavatele paliv k prioritizaci ekologičtějších řešení.
Závažným problémem je také neochota ropných společností investovat do zelených paliv. Velcí hráči jako Shell či BP věnují SAF minimální pozornost, přičemž většina jejich investic směřuje k biopalivům spíše než k čistému e-kerosinu. T&E varuje, že bez zásahu regulátorů se odklon od fosilních paliv výrazně zpomalí.