Letecký průmysl zažívá zpomalení inovací, které ohrožuje dosažení klimatických cílů. Výroba nových ekologičtějších letadel stagnuje a hlavní výrobci Airbus a Boeing se soustředí spíše na vylepšování starších modelů než na průlomové technologie. Tento přístup přináší jen mírné snížení emisí a nevyužívá plný potenciál moderních řešení.
Analýza ukazuje, že díky novým technologiím by letectví mohlo do roku 2050 zvýšit efektivitu až o 13 procent a výrazně snížit emise, například díky nulovým emisím. Bez rychlejších a odvážnějších inovací se však očekává, že se v příštím desetiletí nových modelů letadel nedočkáme.
Pokud by se podařilo inovace urychlit, mohlo by letectví do poloviny století snížit emise oxidu uhličitého o 123 milionů tun. To by odpovídalo ročnímu vyřazení 62 milionů aut se spalovacími motory, což by výrazně pomohlo v boji proti klimatickým změnám.