Od roku 1845 slouží železniční dopravě Masarykovo nádraží v Praze. V následujících třech letech dojde k významné proměně nádraží. Modernizace a dostavba, s plánovaným dokončením v roce 2027 a náklady ve výši 3,4 miliardy korun, zahrnuje výstavbu unikátní platformy, která zkrátí přístup na nástupiště a vytvoří novou odpočinkovou zónu v centru metropole.
V současné době projde denně Masarykovým nádražím až 30 tisíc cestujících. Modernizace přinese mimo jiné navýšení počtu kolejí u nástupišť ze současných sedmi na devět. Nejvýraznějším prvkem celého projektu bude platforma nad kolejištěm, která umožní propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s hlavním nádražím. Všechna nástupiště budou mít bezbariérový přístup. Součástí projektu je také vytvoření relaxační zóny s osázením zelení, a to s využitím fotovoltaických článků pro napájení osvětlení a rozhlasu.