úterý 29. dubna 2025

Započala přestavba pražského Masarykova nádraží

Masarykovo nádraží v Praze prochází největší proměnou ve své historii. Hotovo by mělo být za tři roky.

Vizualizace nové podoby Masarykova nádraží

Vizualizace nové podoby Masarykova nádraží
Zdroj: MDČR

  • Vizualizace nové podoby Masarykova nádraží
  • Zdroj: MDČR

Od roku 1845 slouží železniční dopravě Masarykovo nádraží v Praze. V následujících třech letech dojde k významné proměně nádraží. Modernizace a dostavba, s plánovaným dokončením v roce 2027 a náklady ve výši 3,4 miliardy korun, zahrnuje výstavbu unikátní platformy, která zkrátí přístup na nástupiště a vytvoří novou odpočinkovou zónu v centru metropole.

V současné době projde denně Masarykovým nádražím až 30 tisíc cestujících. Modernizace přinese mimo jiné navýšení počtu kolejí u nástupišť ze současných sedmi na devět. Nejvýraznějším prvkem celého projektu bude platforma nad kolejištěm, která umožní propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s hlavním nádražím. Všechna nástupiště budou mít bezbariérový přístup. Součástí projektu je také vytvoření relaxační zóny s osázením zelení, a to s využitím fotovoltaických článků pro napájení osvětlení a rozhlasu.

Autor: Šimon Mitro

Související

dálnice
Domácí

Nové silnice a rychlodráhy zkrátí cestování po Česku

železniční most Výtoň.JPG.jpg
Domácí

UNESCO odmítá bourání Výtoňského mostu, oprava mu prodlouží život o sto let

nakladove-nadrazi-zizkov-rezidence-parkova-ctvrt-central-group
Domácí

Největší změna územního plánu v historii promění pražský brownfield v novou čtvrť

Stavba souběžné lávky pro pěší a cyklisty v Ústí nad Labem.
Domácí

Ústí nad Labem spojí železnice během uzavírky Benešova mostu