Průzkumu se účastnilo 2 933 zaměstnanců ze 105 zařízení sociálních služeb. Výsledná data hovoří jasně. Celkem 36 procent dotázaných není spokojených se svým platem. To je podle odborníků důvodem, proč lidé nechtějí v sociálních službách pracovat a proč z této sféry raději přecházejí do jiné.
99 procent respondentů uvedlo, že jim jejich práce dává smysl. Většina souhlasila i s tím, že jejich organizace poskytuje kvalitní služby. Část ze zaměstnanců naopak vidí největší problém v nedostatečném uznání, vadí jim vyhrožování ze strany nadřízených, nadměrné množství managementu nebo nedostatek komunikace při řešení problémů.
Z průzkumu dále vyplynulo, že v horizontu jednoho roku zvažovalo změnu zaměstnavatele 11 procent zaměstnanců, a to především kvůli nízkému finančnímu ohodnocení nebo špatným vztahům na pracovišti.
Část respondentů nespokojená s kvalitou poskytování sociálních služeb zmiňuje jako problematický nedostatek personálu, nedostatek času na práci a nedostatek financí.