Začala modernizace Branického mostu. Vyřadila z provozu tramvaje

Branický most je dnes důležitou spojkou mezi oběma břehy Vltavy. I on je však ve špatném stavu a potřebuje rekonstrukci.

Branický most v Praze.

Na půl roku se pro jakoukoliv železniční dopravu uzavře Branický most v Praze.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Na půl roku se pro jakoukoliv železniční dopravu uzavře Branický most v Praze.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Půl roku nevjede žádný vlakový vůz na Branický most, tedy lidově nazývaný Most inteligence. Správa železnic začala včera s jeho rekonstrukcí a modernizací, jejíž cena se vyšplhá ke dvěma miliardám korun. Tato akce počítá s tím, že na most přidá i druhou kolejovou trať, která bude obsahovat i odbočku na Spořilov. Ačkoliv lhůta na zákaz vjezdu vlaků na most bude pouze půlroční, celá akce by se měla protáhnout až na devatenáct měsíců.

Význam Branického mostu, co se týče železniční dopravy v Praze, v posledních letech vzrůstá. Zejména proto, že zatím nepadlo konečné stanovisko ohledně řešení, co se bude dělat s havarijním stavem mostu z Výtoně na Smíchov pod Vyšehradem. Nákladní vlaky z pravého břehu Vltavy směrem na Beroun, tak mohou nyní jezdit právě pouze přes Braník. Ovšem během zmíněné půlroční výluky je čeká trasa o stovky kilometrů delší, přes Nemanice u Českých Budějovic.

Přes Branický most se jezdí už od roku 1964. Původně byl plánovaný jako dvoukolejný, ale stavbaři v té době položili jen jednu kolejovou trať.

Autor: Jan Skala

Související

cemetery_candles_night_dark_dead_the_tomb_of_monument_the_deceased-1059008
Domácí

Hroby se otvírají. Začala exhumace obětí komunistických poprav

zemědělská půda
Domácí

Praha propachtuje 20 hektarů, hospodařit se na nich bude ekologicky

odběr krve-ilustrační foto
Domácí

Kvůli žloutence je zavřený pardubický registr řidičů, nemocných přibývá i jinde

světlo
Domácí

Míň energie i světelného smogu. Plzeň chce osvětlení za 1,5 miliardy