Půl roku nevjede žádný vlakový vůz na Branický most, tedy lidově nazývaný Most inteligence. Správa železnic začala včera s jeho rekonstrukcí a modernizací, jejíž cena se vyšplhá ke dvěma miliardám korun. Tato akce počítá s tím, že na most přidá i druhou kolejovou trať, která bude obsahovat i odbočku na Spořilov. Ačkoliv lhůta na zákaz vjezdu vlaků na most bude pouze půlroční, celá akce by se měla protáhnout až na devatenáct měsíců.
Význam Branického mostu, co se týče železniční dopravy v Praze, v posledních letech vzrůstá. Zejména proto, že zatím nepadlo konečné stanovisko ohledně řešení, co se bude dělat s havarijním stavem mostu z Výtoně na Smíchov pod Vyšehradem. Nákladní vlaky z pravého břehu Vltavy směrem na Beroun, tak mohou nyní jezdit právě pouze přes Braník. Ovšem během zmíněné půlroční výluky je čeká trasa o stovky kilometrů delší, přes Nemanice u Českých Budějovic.
Přes Branický most se jezdí už od roku 1964. Původně byl plánovaný jako dvoukolejný, ale stavbaři v té době položili jen jednu kolejovou trať.