Kontrolní věž na Reaganově národním letišti ve Washingtonu měla ve středu večer, kdy se ve vzduchu srazilo osobní letadlo připravující se na přistání a vojenský vrtulník, jen polovičku zaměstnanců. Pozice řídícího vrtulníku se tak před havárií sloučila s pozicí místního kontrolora. Jeden člověk tak musel současně používat dvě různé rádiové frekvence a piloti letadel a vrtulníků se nemusí slyšet, i když jsou oba v kontaktu s věží. Více než 80 procent amerických letišť má nedostatek řídících letového provozu.
Spekuluje se také, že ke kolizi mohla přispět změna přistávací dráhy, přetížený vzdušný prostor nebo nízká letová výška vrtulníku.
Srážka civilního se odehrála těsně před přistáním komerčního letu. Oba stroje se zřítily do řeky Potomac. Národní úřad pro bezpečnost dopravy NTSB už z letadla vyzvedl obě černé skříňky.