čtvrtek 19. září 2024

Z Brna do Přerova pojedou vlaky dvoustovkou

Příprava dalšího z úseků trati Brno – Přerov pokročila. Aktuálně vzniká dokumentace pro stavební povolení pro část mezi Blažovicemi a Vyškovem. Dvacet kilometrů dlouhý úsek umožní po rekonstrukci jízdu na trati rychlostí 200 kilometrů v hodině.

Pendolino

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Součástí projektu je také instalace nejmodernějšího zabezpečovacího zařízení.

Připravovaný úsek začíná před stanicí Blažovice, kde navazuje na současnou dvoukolejnou trať ve směru na Šlapanice, a končí ve Vyškově. „Vzniknou tři tunely: Holubický, Rousínovský a Habrovanský, a tři rozsáhlé mostní estakády od dvou set do šesti set metrů délky. Všechny přejezdy v tomto úseku nahradí podjezdy nebo nadjezdy. Kompletní přestavba čeká také vyškovské nádraží,“ řekla minutovým zprávám mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

S dokončením stavby dojde k obnově regionální vlakové linky z Brna do Vyškova. Proto se postaví nové zastávky v Blažovicích, Holubicích, Rousínově a Lulči, které budou výrazně blíže centrům obcí.

„Celková cena projektových prací činí 545 milionů korun bez DPH. Podání žádosti o stavební povolení očekáváme v únoru 2025, samotná stavba se předpokládá v letech 2026 až 2031,“ doplnila mluvčí.

Související

Kladno 6
Domácí

Kladno bude mít novou nádražní budovu

P8280 Vendryněn
Domácí

Kamery na přejezdu ve Vendryni zachytily za rok 280 přestupků

Současný stav Havířov_2
Domácí

Havířovské nádraží čeká proměna

hqdefault (1)
Domácí

Novou tratí se vlaky proženou rychlostí 320 kilometrů v hodině