Podle náměstka hejtmana Ladislava Valtra se při pracích objevily problémy, které nebylo možné odhalit předem – odlišné uložení lan, špatná izolace i potřeba přeložky vodovodu. Most z padesátých let je konstrukčně unikátní, a proto vyžaduje individuální přístup. Na stavbě pracuje denně až třicet dělníků šest dní v týdnu.
Kvůli změnám se rozpočet navýší o přibližně 52 milionů korun, celkově tak rekonstrukce vyjde na zhruba 235 milionů korun včetně DPH. Podle stavbyvedoucího Petra Jelínka je výměna izolace nutná pro zajištění dlouhé životnosti mostu.
Práce budou pokračovat i přes zimu. Na jaře 2026 začne pokládka asfaltu a finální úpravy. Opravený most nabídne pět jízdních pruhů, ochranné pásy pro cyklisty a smíšené chodníky. Po dokončení rekonstrukce se zvýší bezpečnost i komfort dopravy na jedné z nejvytíženějších komunikací Pardubického kraje.