neděle 24. listopadu 2024

Vysokorychlostní trať mezi Brnem a Vídní by se mohla začít stavět v roce 2026

Stavba vysokorychlostní železnice mezi Brnem a Vídní získala pozitivní stanovisko od EIA. Stavět by se mohlo začít v roce 2026.

vlak

Ilustrační foto.
Zdroj: Flickr

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Flickr

Ministerstvo dopravy obdrželo první pozitivní stanovisko EIA (vyhodnocení vlivů na životní prostředí, pozn. red.) pro stavbu vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Vídní, což by mohlo vést k zahájení stavby v roce 2026. Správa železnic však ještě čeká na konečné posouzení vlivů na životní prostředí a stavební povolení. První úseky vysokorychlostní tratě by měly být hotové po roce 2030.

Plány počítají s tím, že stavba začne za tři roky u Brna. Postupně se pracuje i na dalších úsecích trasy, včetně Moravské brány a části směrem od Prahy na východ. Plánovaná vysokorychlostní trať má spojovat například Prahu s Brnem, Ostravou, Hradcem Králové a Drážďany. Očekává se zkrácení cestovní doby, například z Prahy do Brna nebo Drážďan na hodinu. Projekt také slouží k odlehčení Labského údolí a zvýšení kapacity pro nákladní dopravu.

Autor: Šimon Mitro

Související

468306004_122168232416256445_5575861627724080159_n
Domácí

Vlak smetl u Mšena osobní auto. Na místě jsou dva mrtví

vlak
Domácí

Doprava vlakem po Karlovarském kraji se zlepší

železnice
Domácí

Správa železnic plánuje na rok 2025 rekordní investice

Pendolino
Domácí

Pendolino slaví 20 let od vytvoření zatím posledního českého železničního rekordu