pátek 18. července 2025

Vysokorychlostní trať mezi Brnem a Vídní by se mohla začít stavět v roce 2026

Stavba vysokorychlostní železnice mezi Brnem a Vídní získala pozitivní stanovisko od EIA. Stavět by se mohlo začít v roce 2026.

vlak

Ilustrační foto.
Zdroj: Flickr

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Flickr

Ministerstvo dopravy obdrželo první pozitivní stanovisko EIA (vyhodnocení vlivů na životní prostředí, pozn. red.) pro stavbu vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Vídní, což by mohlo vést k zahájení stavby v roce 2026. Správa železnic však ještě čeká na konečné posouzení vlivů na životní prostředí a stavební povolení. První úseky vysokorychlostní tratě by měly být hotové po roce 2030.

Plány počítají s tím, že stavba začne za tři roky u Brna. Postupně se pracuje i na dalších úsecích trasy, včetně Moravské brány a části směrem od Prahy na východ. Plánovaná vysokorychlostní trať má spojovat například Prahu s Brnem, Ostravou, Hradcem Králové a Drážďany. Očekává se zkrácení cestovní doby, například z Prahy do Brna nebo Drážďan na hodinu. Projekt také slouží k odlehčení Labského údolí a zvýšení kapacity pro nákladní dopravu.

Autor: Šimon Mitro

Související

arriva-vlaky-plzen-41
Ekonomika

Nové vlaky pro západní Čechy vyrobí pravděpodobně plzeňská Škoda Group

Interiér parního vlaku
Domácí Tipy na výlety

Do Litomyšle jako za starých časů. Parní vlak vyrazí už 19. července

Motorová_jednotka_845_(01)
Ekonomika

České dráhy přichází o dvě důležité linky. Na západě Čech je vystřídá Arriva

516526930_1265875138658046_764514035925194165_n
Krimi

Bývalé mirošovské nádraží někdo zapálil. Případ si převzala policie