středa 14. května 2025

Vysokorychlostní trať mezi Brnem a Vídní by se mohla začít stavět v roce 2026

Stavba vysokorychlostní železnice mezi Brnem a Vídní získala pozitivní stanovisko od EIA. Stavět by se mohlo začít v roce 2026.

vlak

Ilustrační foto.
Zdroj: Flickr

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Flickr

Ministerstvo dopravy obdrželo první pozitivní stanovisko EIA (vyhodnocení vlivů na životní prostředí, pozn. red.) pro stavbu vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Vídní, což by mohlo vést k zahájení stavby v roce 2026. Správa železnic však ještě čeká na konečné posouzení vlivů na životní prostředí a stavební povolení. První úseky vysokorychlostní tratě by měly být hotové po roce 2030.

Plány počítají s tím, že stavba začne za tři roky u Brna. Postupně se pracuje i na dalších úsecích trasy, včetně Moravské brány a části směrem od Prahy na východ. Plánovaná vysokorychlostní trať má spojovat například Prahu s Brnem, Ostravou, Hradcem Králové a Drážďany. Očekává se zkrácení cestovní doby, například z Prahy do Brna nebo Drážďan na hodinu. Projekt také slouží k odlehčení Labského údolí a zvýšení kapacity pro nákladní dopravu.

Autor: Šimon Mitro

Související

Trať mezi Praha Bubny a Výstavištěm
Domácí

Dokončení nové trati mezi Bubny a Výstavištěm se blíží

dálnice
Domácí

Nové silnice a rychlodráhy zkrátí cestování po Česku

nakladove-nadrazi-zizkov-rezidence-parkova-ctvrt-central-group
Domácí

Největší změna územního plánu v historii promění pražský brownfield v novou čtvrť

Stavba souběžné lávky pro pěší a cyklisty v Ústí nad Labem.
Domácí

Ústí nad Labem spojí železnice během uzavírky Benešova mostu