Vysokorychlostní trať mezi Brnem a Vídní by se mohla začít stavět v roce 2026

Stavba vysokorychlostní železnice mezi Brnem a Vídní získala pozitivní stanovisko od EIA. Stavět by se mohlo začít v roce 2026.

vlak

Ilustrační foto.
Zdroj: Flickr

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Flickr

Ministerstvo dopravy obdrželo první pozitivní stanovisko EIA (vyhodnocení vlivů na životní prostředí, pozn. red.) pro stavbu vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Vídní, což by mohlo vést k zahájení stavby v roce 2026. Správa železnic však ještě čeká na konečné posouzení vlivů na životní prostředí a stavební povolení. První úseky vysokorychlostní tratě by měly být hotové po roce 2030.

Plány počítají s tím, že stavba začne za tři roky u Brna. Postupně se pracuje i na dalších úsecích trasy, včetně Moravské brány a části směrem od Prahy na východ. Plánovaná vysokorychlostní trať má spojovat například Prahu s Brnem, Ostravou, Hradcem Králové a Drážďany. Očekává se zkrácení cestovní doby, například z Prahy do Brna nebo Drážďan na hodinu. Projekt také slouží k odlehčení Labského údolí a zvýšení kapacity pro nákladní dopravu.

Autor: Šimon Mitro

Související

1280px-SBB_AM_843-2
Ekonomika

Krize v železniční dopravě. Největší z dopravců se zbavuje strojvedoucích

vlakové nádraží v Jihlavě
Domácí

Autobusy pojedou mezi Jihlavou a Třebíčí jen 45 minut

plánek app Můj vlak
Domácí

V aplikaci Českých drah jsou nově plánky nádražních budov, ukazují toalety i výtahy

Praha Libeň
Domácí

Železnice v Libni čeká velká proměna