Národní technické muzeum pokračuje v projektu Rok evropské železnice 1825–2025, který připomíná klíčová železniční výročí v Česku a Evropě. V rámci oslav představí 26. července v Bujanově repliku osobního vozu Hannibal, jenž pochází z koněspřežné dráhy z Českých Budějovic do Lince. Projekt podpořilo Ministerstvo kultury a vyvrcholí na podzim výstavou „Co stvořilo železnici, co stvořila železnice“.
Výstavba koněspřežné dráhy, která začala u Netřebic 28. července 1825, znamenala jednu z nejvýznamnějších dopravních revolucí v českých zemích. Šlo o první dálkovou železnici na evropském kontinentu. Vůz Hannibal, replika jediného dochovaného kočárového vozu z roku 1841, který je majetkem vídeňského technického muzea, bude vystaven jako součást budoucí expozice Muzea železnice a elektrotechniky v Praze.
Cesta mezi Českými Budějovicemi a Lincem tehdy trvala osobním vlakem zhruba 14 hodin na 128 kilometrech. Projekt železnice iniciovali František Antonín Gerstner a jeho syn, kteří stáli u zrodu trati, jež byla v provozu až do přestavby na parostrojní železnici v roce 1873. Replika vozu Hannibal tak nabízí pohled na historickou osobní dopravu a připomíná začátky železničního spoje, který zásadně ovlivnil rozvoj dopravy v regionu i celé Evropě.