I přestože, že německý koncern Volkswagen přežil krize v 60. a 80. letech a nakonec i aféru Dieselgate, zažívá nyní opravdu špatné časy, které vedení společnosti donutily zavřít továrnu v belgickém Bruselu, kde se vyráběla luxusní elektromobily Audi Q8 e-tron, která svůj odbyt na trhu nenašla. Navíc, jak automobilka přiznala, výroba podobných vozů, je pro koncern neúměrně drahá. Podle agentury Bloomberg došlo k zavření výrobní pobočky poprvé po bezmála 40 letech, kdy v druhé polovině 80. let padla pobočka v americkém Westmorelandu v Pensylvánii.
Experti se shodují na tom, že důsledek ukončení výroby vozů, o které není zájem, není důsledkem přirozeného procesu na trhu, ale souvisí s tolik diskutovaným programem Green Deal, který v budoucnu hodlá zakázat vozy se spalovacími motory a nahradit je elektromobily. Ovšem o ty zejména od Volkswagenu, který v historii proslul zejména silnými dieselovými motory, není zájem.
Zavřením továrny se třemi tisíci zaměstnanci se tak ukazuje, že současná strategie Volkswagenu se příliš nevyplácí. Německá automobilka totiž byla jednou z prvních, která ochotně přešla na výrobu elektromobilů a deklarovala postupný odklon od spalovacích motorů.