Volkswagen se dostává do úzkých. Po 40 letech zavírá jednu ze svých továren

Konec továrny Volkswagenu v Bruselu ukazuje zájem spotřebitelů o elektromobily této značky. V Belgii se totiž vyráběly luxusní elektromobily Audi Q8 e-tron.

Audi_Q8_e-tron_55_quattro_1X7A6950

Výroba luxusních vozů Audi Q8 e-tron položila továrnu Volkswagenu v Belgii.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Výroba luxusních vozů Audi Q8 e-tron položila továrnu Volkswagenu v Belgii.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

I přestože, že německý koncern Volkswagen přežil krize v 60. a 80. letech a nakonec i aféru Dieselgate, zažívá nyní opravdu špatné časy, které vedení společnosti donutily zavřít továrnu v belgickém Bruselu, kde se vyráběla luxusní elektromobily Audi Q8 e-tron, která svůj odbyt na trhu nenašla. Navíc, jak automobilka přiznala, výroba podobných vozů, je pro koncern neúměrně drahá. Podle agentury Bloomberg došlo k zavření výrobní pobočky poprvé po bezmála 40 letech, kdy v druhé polovině 80. let padla pobočka v americkém Westmorelandu v Pensylvánii.

Experti se shodují na tom, že důsledek ukončení výroby vozů, o které není zájem, není důsledkem přirozeného procesu na trhu, ale souvisí s tolik diskutovaným programem Green Deal, který v budoucnu hodlá zakázat vozy se spalovacími motory a nahradit je elektromobily. Ovšem o ty zejména od Volkswagenu, který v historii proslul zejména silnými dieselovými motory, není zájem.

Zavřením továrny se třemi tisíci zaměstnanci se tak ukazuje, že současná strategie Volkswagenu se příliš nevyplácí. Německá automobilka totiž byla jednou z prvních, která ochotně přešla na výrobu elektromobilů a deklarovala postupný odklon od spalovacích motorů.

Autor: Jan Skala

Související

Trenér Slavie Jindřich Trpišovský před utkáním s Royale Union SG.
Fotbal Liga mistrů

Nesmíme být pasivní, hlásí Trpišovský před odvetou v Belgii

52632611994_b84abbc12d_b
Zahraniční

Kdo bude v Evropské komisi ovládat energetiku? Francouzi tlačí Síkelu

Tesla
Ekonomika Elektromobily

Tesla musí opravit chybu u 1,7 milionu aut v Číně

Čínský elektromobil Chery Omoda E5
Ekonomika Elektromobily

Čínské automobilky plánují vyrábět auta v Evropě. Vyhnou se tak placení cel