Kdysi jedna z vlajkových lodí německé ekonomiky, automobilka Volkswagen, prochází těžkou krizi, kterou nastartoval odklon od těžkých dieselových motorů, které byli jeho letitou předností a přechod elektromobiltě, která však naráží na nezájem zákazníků. Vedení společnosti uvedlo, že vytvořilo radikální plán, jak ušetřit, do kterého spadá nejen uzavírání provozoven, ale i zrušení programu zajištění pracovních míst, čímž v tu chvíli bude viset hrozba propuštění nad 110 tisíc zaměstnanci. Odchody letitých zaměstnanců do důchodu totiž nestačí, aby koncern své ztráty pokryl.
Vedení společnosti je přesvědčeno, že značky v rámci koncernu musí být kompletně restrukturalizovány, ovšem odbory tvrdí, že její plán je krátkozraký a extrémně nebezpečný, protože může zničit celou společnost. Představenstvo však tvrdí, že bez rychlých a razantních změn začne docházet k uzavírání továren. Plán je takový, že do roku 2026 Volkswagen chce ušetřit zhruba 10 miliard eur.
Německá automobilka doplatila na přechod na elektromobilitu, jemuž musí uzpůsobovat své provozy, více než její koncernové společnosti Škoda, Seat a Audi. Akcie Volkswagenu během pěti posledních let ztratily více než třetinu své hodnoty.