Němečtí strojvedoucí opět vstoupili do stávky, tentokrát šestidenní. Jejich odborová organizace GDL totiž po dopravcích, zejména pak po korporátu Deutsche Bahn, požaduje snížení pracovní doby ze 40 na 35 hodin týdně, navýšení mzdy o 555 eur, to je v přepočtu asi 13 800 korun, a jednorázovou kompenzaci 3 000 eur, tedy asi 75 tisíc korun, kvůli vysoké inflaci. Deutsche Bahn tyto nároky odmítají s tím, že by se zvýšily náklady na mzdy o 50 procent, což je neúnosné. Nově však schválili jednorázovou kompenzaci inflace pro jednotlivé zaměstnance ve výši 2 850 eur, tedy přes 70 tisíc korun.
Ein erneuter Streik der Lokführergewerkschaft GDL trifft Bahnfahrer und Pendlerinnen sechs Tage lang. Die Deutsche Bahn warnt vor »massiven Beeinträchtigungen« im Nah- und Fernverkehr. Diese Rechte haben Sie als Fahrgast. https://t.co/cjz2fS7b4i
— DER SPIEGEL (@derspiegel) January 24, 2024
Současná už čtvrtá stávka železničních odborářů je svým rozsahem zatím největší. Mluvčí Deutsche Bahn Achim Strauss už oznámil, že společnost bude pracovat podle nouzových jízdních řádů. Zmínil také závažné hospodářské důsledky, které s sebou stávka nese, protože kromě osobní dopravy má obrovský dopad také na nákladní dopravu DB Cargo, která zajišťuje celoevropskou síť včetně dopravy napojené na mořské přístavy.
Dopady bude mít stávka německých strojvůdců také na dopravu v České republice. Nepojedou vlaky z Prahy do Berlína a Mnichova ani spoje z Chebu do Marktredwitzu. Dopravu mezi Domažlicemi a Regensburgem bude zajišťovat autobusová doprava.