Po téměř dvouměsíční výluce se o víkendu znovu rozjely vlaky na železniční trati mezi Nejdkem a Potůčky. Modernizace této vyhlášené přeshraniční trasy, často přezdívané Krušnohorský Semmering, si vyžádala do 18. července náhradní autobusovou dopravu pro cestující.
Práce na trati však ještě nekončí, i když vlaky už jezdí bez omezení. Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy bude dokončováno odklízení staveniště a příští jaro proběhne finální podbití kolejí, které ukončí kompletní opravu.
Krušnohorský Semmering je jednou z nejvýše položených železničních tratí v Česku. Na 15 kilometrech trati mezi Nejdkem, Novými Hamry a Perninkem překonávají vlaky převýšení 360 metrů přes tři tunely a známou novohamerskou smyčku. Trať dosahuje až do výšky 915 metrů nad mořem, což je druhý nejvyšší železniční bod v zemi. Mezi technické zajímavosti patří také kamenné mosty – viadukt v Perninku a tzv. ovčí most.