Od prosince budou jednotky RegioPanter nasazeny na spěšné vlaky a bude zaveden nový koncept jízdních řádů. Cílem těchto změn je zvýšení komfortu, zrychlení a zlepšení dostupnosti center Prahy a Kolína pro obyvatele vzdálenějších měst a obcí Středočeského kraje.
„V rámci pásmového jízdního řádu jsou osobní vlaky provozovány pouze ve vnitřním aglomeračním pásmu, v tomto případě mezi Prahou a Poříčany. Pásmové spěšné vlaky jsou naopak provozovány ve vnitřním i vnějším aglomeračním pásmu, přičemž zastávky a stanice vnitřního pásma jsou, až na výjimky, projížděny. V našem případě je to Český Brod. Mezi Poříčany, Kolínem a přesahem do Kutné Hory pak pásmové spěšné vlaky přebírají zastávkovou obsluhu. A právě na tyto spěšné vlaky nasadíme nové a komfortně vybavené RegioPantery,“ uvádí radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký.
Změny mají zrychlit spojení Prahy s obcemi na východ od Poříčan a uvolnit kapacitu na linkách S1. „Ve výsledku se interval spěšných vlaků zkrátí z hodiny na půl hodiny, což umožní efektivnější využití tratí,“ dodává Borecký.
Další úpravy čekají cestující na trase z Prahy do Kolína přes Nymburk a Lysou nad Labem. V tomto případě se plánuje zavést čtvrthodinový takt ve špičkách pracovních dnů mezi Prahou a Lysou. „Zkrácení jízdní doby o patnáct až třicet minut a uvolnění kapacity na linkách S2 a S22 jsou hlavním cílem těchto úprav,“ říká Borecký. Navrhované změny jsou v současnosti představeny obcím a následně budou podrobeny posouzení Správou železnic.