Dlouhodobý záměr pražského magistrátu, který mluví o zanoření železniční dopravy pod město už není jen hudba daleké budoucnosti, ale začíná dostávat konkrétní obrysy. Správa železnic ve spojení s radnicí hlavního města prezentovala projekt, který s něčím podobným počítá, ačkoliv se zatím bude týkat jen příměstských vlaků. Do roku 2050 by měla pod Prahou vzniknout alternativní linka metra S, která by byla uzpůsobená právě pro potřeby příměstských vlaků. Odborníci si od této akce slibují, že se kolejiště uvolní pro dálkovou dopravu.
Důležité také je, že vlaky nebudou zajíždět pouze do stanice Hlavní nádraží, ale budou mít zastávky i na Václavském a Karlově náměstí či na Florenci. Základem celého projektu budou dva velké tunely ve tvaru kříže: Smíchov – Karlín a Nusle – Bubny.
Součástí akce, kterou magistrát pojmenoval Uzel Praha, bude i modernizace a rozšíření budovy pražského hlavního nádraží. V současnosti nádraží odbaví zhruba 90 tisíc pasažérů za hodinu, v roce 2050 to bude 200 tisíc. Modernizace má začít v roce 2035.