Přestavba by měla začít v roce 2026 a potrvá téměř dva roky. Vyjde asi na dvě miliardy korun.
O zachování mostu z přelomu 19. a 20. století se v Praze dlouho diskutovalo, objevovaly se různé návrhy řešení špatného stavu konstrukce. Podle vedoucí tiskového oddělení Správy železnic Nely Eberl Friebové je ale konstrukce neopravitelná a není možné ji zachovat. “Ocelový most zkrátka narazil na svoje limity dané jeho statickým a prostorovým řešením, stejně jako použitým materiálem. Takzvaná plávková ocel, z níž je most vyrobený, je velmi náchylná na únavové trhliny. Jejich vzniku a šíření nezabrání žádný nátěr,“ vysvětlila Minutovým zprávám mluvčí s tím, že Správa železnic zajistila v roce 2020 a 2021 kompletní výměnu mostnic, spodní částí konstrukce nechala vyčistit v letech 1998, 2000, 2003, 2007, 2010, 2017 a 2020.
Trať mezi hlavním nádražím a Smíchovem je součástí tranzitního koridoru, denně tudy projede více než 15 tisíc cestujících. „Podle přepravní prognózy počet pasažérů do budoucna ještě významně poroste, to z kapacitních důvodů přináší požadavek na rozšíření o další kolej. Tříkolejné řešení navíc výhledově umožní vedení spěšných vlaků mezi hlavním nádražím a nově budovanou železniční stanicí na Letišti Václava Havla, doplnila Eberl Friebová.
Nový most z architektonického pohledu respektuje širší okolí, minimálně ovlivňuje sledované panoramatické pohledy a plynule propojuje všechny hlavní pěší trasy a cyklotrasy. Památkově chráněné konstrukce pilířů a předmostí se zachovají.