Správa železnic už vypsala tendr na stavbu, která potrvá tři roky a vyjde na 5,2 miliardy korun.
Samotná stavba bude mít několik etap. První, při které dojde ke snesení části kolejí a také lávky přes celé kolejiště, už začala. Druhá etapa, pro kterou se nyní hledá zhotovitel, zahrnuje kompletní přestavbu kolejiště, obnovu tří nástupišť a vybudování nového čtvrtého nástupiště, které budou využívat zejména vlaky na trase takzvaného Pražského semmeringu, tedy ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici.
Stavbaři také opraví oba podchody a prodlouží je pod celým kolejištěm stanice. Ústit budou do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město Praha. Samozřejmostí bude bezbariérový přístup, který zajistí výtahy. Most přes Nádražní ulici bude po dokončení prací tříkolejný, aby svou kapacitou odpovídal navazujícímu, v budoucnu rovněž tříkolejnému železničnímu mostu na Výtoni. Součástí prací bude také vybudování nové lávky do Radlické ulice, která navíc umožní i přístup na jednotlivá nástupiště a propojení s novou čtvrtí vzniklou v rámci projektu Smíchov City.
Následovat bude výstavba moderního terminálu Smíchov. Pak má začít rekonstrukce nádražní budovy.