Slevy v řádech desítek procent nabízí e-shopy a kamenné obchody. Black Friday probíhá v obchodech s elektronikou, oděvy, ve slevách prodejci nabízí i kosmetiku, hračky nebo dokonce erotické pomůcky.
Lidé jen v e-shopech během Black Friday utratí podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci stejně jako loni kolem sedmi miliard korun. I když se řada lidí potýká kvůli vysoké inflaci a zdražování s finančními problémy, slevové akce je lákají. Vánoční dárky totiž mohou pořídit se slevou a ještě k tomu v předstihu. Black Friday a další slevové akce chtějí k nákupu alespoň části dárků využít dvě třetiny uživatelů internetu.
Akce Black Friday vznikla v 70. letech v USA, odkud se postupně rozšířila dále do světa. Za cíl měla vyprodat zboží ze skladů, aby sem mohli prodejci dovést zboží na vánoční trh. I u nás se už název Black Friday zavedl, řada obchodníků ho používá ve svých kampaních nejenom během listopadu.