Víkend ve znamení nákupního šílenství

Také česká nákupní centra zaplavilo slevové šílenství. I u nás nastal Black Friday. Řada obchodníků ale nenechala nic náhodě a slevy nabízí po celý měsíc.

nakupování

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Max Fischer

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Max Fischer

Slevy v řádech desítek procent nabízí e-shopy a kamenné obchody. Black Friday probíhá v obchodech s elektronikou, oděvy, ve slevách prodejci nabízí i kosmetiku, hračky nebo dokonce erotické pomůcky.

Lidé jen v e-shopech během Black Friday utratí podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci stejně jako loni kolem sedmi miliard korun. I když se řada lidí potýká kvůli vysoké inflaci a zdražování s finančními problémy, slevové akce je lákají. Vánoční dárky totiž mohou pořídit se slevou a ještě k tomu v předstihu. Black Friday a další slevové akce chtějí k nákupu alespoň části dárků využít dvě třetiny uživatelů internetu.

Akce Black Friday vznikla v 70. letech v USA, odkud se postupně rozšířila dále do světa. Za cíl měla vyprodat zboží ze skladů, aby sem mohli prodejci dovést zboží na vánoční trh. I u nás se už název Black Friday zavedl, řada obchodníků ho používá ve svých kampaních nejenom během listopadu.

Autor: Andrea Jančová
Zdroj: Asociace pro elektronickou komerci

Související

smm_img
Ekonomika

E-shopy si mnou ruce. Konec roku jim vynesl až 70 miliard korun

online nakupování
Domácí Nakupování

Češi stále častěji nakupují přes mobil a z Číny. Bezpečnostní návyky se ale nelepší

466135827_2019321861846105_3604913657770569227_n
Domácí

Lidé jezdí na trhy do Polska. Lákají je levné umělé stromky

vánoční nákupy
Domácí Vánoce

Vánoční dárky nakupuje 90 procent Čechů online