čtvrtek 19. září 2024

Víkend ve znamení nákupního šílenství

Také česká nákupní centra zaplavilo slevové šílenství. I u nás nastal Black Friday. Řada obchodníků ale nenechala nic náhodě a slevy nabízí po celý měsíc.

nakupování

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Max Fischer

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Max Fischer

Slevy v řádech desítek procent nabízí e-shopy a kamenné obchody. Black Friday probíhá v obchodech s elektronikou, oděvy, ve slevách prodejci nabízí i kosmetiku, hračky nebo dokonce erotické pomůcky.

Lidé jen v e-shopech během Black Friday utratí podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci stejně jako loni kolem sedmi miliard korun. I když se řada lidí potýká kvůli vysoké inflaci a zdražování s finančními problémy, slevové akce je lákají. Vánoční dárky totiž mohou pořídit se slevou a ještě k tomu v předstihu. Black Friday a další slevové akce chtějí k nákupu alespoň části dárků využít dvě třetiny uživatelů internetu.

Akce Black Friday vznikla v 70. letech v USA, odkud se postupně rozšířila dále do světa. Za cíl měla vyprodat zboží ze skladů, aby sem mohli prodejci dovést zboží na vánoční trh. I u nás se už název Black Friday zavedl, řada obchodníků ho používá ve svých kampaních nejenom během listopadu.

Autor: Andrea Jančová
Zdroj: Asociace pro elektronickou komerci

Související

Albert
Domácí Nakupování

Češi mění nákupní návyky. Více se zajímají o ekologii a obaly

platební karta
Krimi

Policie dopadla podvodníka, který roky provozoval falešné e-shopy

samoobslužná pokladna
Domácí Nakupování

Samoobslužné pokladny využívají nejvíce mladí. Češi by ocenili slevu za práci navíc

nákup
Domácí Jídlo

Češi šetří na jídle. Nejvíce omezili mléko a mléčné výrobky