čtvrtek 26. června 2025

Většina Čechů upřednostňuje nákup oblečení v kamenných prodejnách

Online nakupování oblečení se stále nevyrovná klasickým kamenným prodejnám. Pouze dvě procenta Čechů kupuje oblečení pouze online.

nákup oblečení

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Ron Lach

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Ron Lach

U Čechů stále vedou kamenné prodejny s oblečením oproti nákupům módy přes internet, plyne to z aktuálního průzkumu agentury Nielsen. Více než dvě pětiny dotázaných uvedly, že nakupují oděvy častěji v kamenných prodejnách než na internetu a rovných 27 procent nakupuje oblečení pouze v kamenných prodejnách.

Naopak výhradně online kupuje oblečení pouze dvě procenta respondentů. Častěji než v kamenném obchodě nakupuje módu pětina respondentů. Rozdíl je však znatelný v přístupu žen a mužů. Zatímco pouze 19 procent upřednostňuje nákup oblečení online, tak u žen je to rovných 35 procent.

Místo nákupu oblečení

Většina Čechů sice upřednostňuje kamenné prodejny, ale čím mladší dospělí jsou, tím méně se jim do kamenných prodejen chce chodit. U respondentů ve věku 15 až 34 let upřednostňuje nákup v kamenné prodejně jen 18 procent dotázaných, zatímco ve věkové hranici 55 a více jsou to dvě pětiny.

Rozdíl mezi muži a ženami je nepřekvapivě patrný také ve frekvenci nákupů oblečení. Alespoň jednou za měsíc nakupuje oblečení každá třetí žena, přičemž mezi muži v této frekvenci nakupuje jen 17 procent dotázaných. Většina mužů (53 procent) si pořizuje oblečení jednou za půl roku nebo méně často, u žen tento přístup zastává jen 37 procent respondentek.

Nejvíce známým online obchodem s oblečením je Zelando které zná 79 procent respondentů. Následuje About You (71 %) a ZOOT (66 %). Co se týče povědomí o kamenných prodejnách, tak nejvíce Čechů zná britskou firmu H&M (90 %), nizozemskou síť obchodů C&A (83 %) a německý odchod New Yorker (81 %).

Jak často nakupujete oblečení?

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: Nielsen

Související

Lidl pokladna
Domácí Nakupování

Lidl kraluje reklamě i nákupním vozíkům

Albert
Domácí Nakupování

Češi nakupují potraviny nejčastěji několikrát týdně, preferují hypermarkety

snídaně
Domácí Jídlo

Češi jedí hlavně doma. Rozvozy nefrčí

Pavlov
Domácí

Tuzemská dovolená táhne Čechy více než kdy dřív