U Čechů stále vedou kamenné prodejny s oblečením oproti nákupům módy přes internet, plyne to z aktuálního průzkumu agentury Nielsen. Více než dvě pětiny dotázaných uvedly, že nakupují oděvy častěji v kamenných prodejnách než na internetu a rovných 27 procent nakupuje oblečení pouze v kamenných prodejnách.
Naopak výhradně online kupuje oblečení pouze dvě procenta respondentů. Častěji než v kamenném obchodě nakupuje módu pětina respondentů. Rozdíl je však znatelný v přístupu žen a mužů. Zatímco pouze 19 procent upřednostňuje nákup oblečení online, tak u žen je to rovných 35 procent.
Většina Čechů sice upřednostňuje kamenné prodejny, ale čím mladší dospělí jsou, tím méně se jim do kamenných prodejen chce chodit. U respondentů ve věku 15 až 34 let upřednostňuje nákup v kamenné prodejně jen 18 procent dotázaných, zatímco ve věkové hranici 55 a více jsou to dvě pětiny.
Rozdíl mezi muži a ženami je nepřekvapivě patrný také ve frekvenci nákupů oblečení. Alespoň jednou za měsíc nakupuje oblečení každá třetí žena, přičemž mezi muži v této frekvenci nakupuje jen 17 procent dotázaných. Většina mužů (53 procent) si pořizuje oblečení jednou za půl roku nebo méně často, u žen tento přístup zastává jen 37 procent respondentek.
Nejvíce známým online obchodem s oblečením je Zelando které zná 79 procent respondentů. Následuje About You (71 %) a ZOOT (66 %). Co se týče povědomí o kamenných prodejnách, tak nejvíce Čechů zná britskou firmu H&M (90 %), nizozemskou síť obchodů C&A (83 %) a německý odchod New Yorker (81 %).