Většina Čechů nechce zrušit známkování v prvních třídách

Podle průzkumu agentury STEM/MARK většina Čechů nestojí o zrušení známkování v prvních až třetích třídách základních škol.

škola

Ilustrační foto.
Zdroj: Pixnio

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pixnio

Zaběhlý systém známkování přijde Čechům přehlednější a objektivnější než slovní hodnocení. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK. Průzkum vznikl v souvislosti s nedávným návrhem Ministerstva školství, který by v 1. až 3. třídě základních škol nahradil známky slovním hodnocením. Slovní hodnocení by upřednostnilo 39 procent respondentů, jako důvody uvádí méně stresu u dětí a individuální přístup.

Naopak 53 procent dotázaných navrhovanou změnu odmítá a zbylých osm procent nemá vyhraněný názor. „Větší podporu má myšlenka zavedení slovního hodnocení v prvních třídách základních škol hlavně u mladých lidí pod 30 let, naopak mezi seniory je odpor k takové změně nejvýraznější,“ komentoval výsledky Radek Pileček z agentury STEM/MARK.

Nejčastěji zmiňovanými důvody pro zachování známkování i v nejnižších třídách základních škol jsou: zvyk a tradice (24 %), jednoduchost, přehlednost a srozumitelnost (23 %), objektivita, známky jasně vystihují znalosti (21 %) a motivace (20 %).

Zastánci slovního hodnocení u malých dětí zase uvádí jako největší pozitiva: menší tlak na děti, méně stresu (31 %), osobnější přístup, který ukáže individuální kvality i slabiny (31 %), komplexnější, obsáhlejší hodnocení (24 %), motivace a povzbuzení (13 %).

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: STEM/MARK

Související

školní třída
Zahraniční Školství

Estonsko reformuje školství. Ruština ve výuce skončí do roku 2030

Petr Pavel
Domácí Školství

Prezident Pavel kritizuje proces schvalování novely vysokoškolského zákona

profimedia-0965701471
Zahraniční

V ulicích indonéské Jakarty hoří ohně. Studenti se obávají o sociální podporu

Kč
Ekonomika

Dluhy Čechů rostou, problémy se splácením přibývají