pátek 22. listopadu 2024

Většina Čechů nechce zrušit známkování v prvních třídách

Podle průzkumu agentury STEM/MARK většina Čechů nestojí o zrušení známkování v prvních až třetích třídách základních škol.

škola

Ilustrační foto.
Zdroj: Pixnio

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pixnio

Zaběhlý systém známkování přijde Čechům přehlednější a objektivnější než slovní hodnocení. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK. Průzkum vznikl v souvislosti s nedávným návrhem Ministerstva školství, který by v 1. až 3. třídě základních škol nahradil známky slovním hodnocením. Slovní hodnocení by upřednostnilo 39 procent respondentů, jako důvody uvádí méně stresu u dětí a individuální přístup.

Naopak 53 procent dotázaných navrhovanou změnu odmítá a zbylých osm procent nemá vyhraněný názor. „Větší podporu má myšlenka zavedení slovního hodnocení v prvních třídách základních škol hlavně u mladých lidí pod 30 let, naopak mezi seniory je odpor k takové změně nejvýraznější,“ komentoval výsledky Radek Pileček z agentury STEM/MARK.

Nejčastěji zmiňovanými důvody pro zachování známkování i v nejnižších třídách základních škol jsou: zvyk a tradice (24 %), jednoduchost, přehlednost a srozumitelnost (23 %), objektivita, známky jasně vystihují znalosti (21 %) a motivace (20 %).

Zastánci slovního hodnocení u malých dětí zase uvádí jako největší pozitiva: menší tlak na děti, méně stresu (31 %), osobnější přístup, který ukáže individuální kvality i slabiny (31 %), komplexnější, obsáhlejší hodnocení (24 %), motivace a povzbuzení (13 %).

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: STEM/MARK

Související

Mostecká pánev
Domácí Školství

Stamiliony půjdou na podporu škol v uhelných regionech

profimedia-0912639718
Domácí

Více peněž na byty, školství či lesy. Poslanci Stanjurův rozpočet překopali

Vysokoškolák
Domácí Školství

Novela zákona přinese lepší podmínky pro doktorandy

krajina
Domácí Příroda

Kvalita životního prostředí v Česku se zlepšuje