Navzdory rostoucí oblibě online nakupování zůstává většina Čech při nákupech nábytku věrná kamenným prodejnám. Vyplývá to z nedávného průzkumu agentur ResSOLUTION Group a Nielsen. Celkem 61 procent dotázaných preferuje nákup menšího nábytku v kamenných prodejnách, zatímco u větších kusů je to 64 procent.
Cena, materiál a rozměry jsou klíčovými faktory, které ovlivňují výběr nábytku pro téměř 9 z 10 Čechů. Zajímavější design a barvu preferuje především mladší generace, kde 70 procent respondentů ve věku 15 až 34 let upřednostňuje design oproti 47 procentům respondentů nad 55 let.
Výzkum také odhalil, že 68 procent dotázaných by zvažovalo službu výkupu starého či použitého nábytku, i když zkušenost s touto možností má pouze sedm procent respondentů. Finanční kompenzace by byla motivací pro 64 procent z nich, a to zejména pro lidi do 55 let a obyvatele vesnic.
Pouze zhruba každý desátý Čech má praktickou zkušenost s nákupem použitého nábytku. Přesto by 27 procent dotázaných upřednostnilo nákup zrenovovaného nábytku v obchodě nebo e-shopu, pokud by tuto možnost nabízely. Finanční úspora a ekologický aspekt jsou hlavní důvody, proč by tento nákup někteří Češi upřednostnili před pořízením nového nábytku.