Poslanecká sněmovna schválila zrušení papírové podoby velkého technického průkazu. Změna by měla platit od roku 2024. Do dvou let tak bude pouze jeden doklad s technickými údaji o vozidle. „Díky digitalizaci ušetříme miliony korun, nervy řidičů a zbavíme se zbytečné byrokracie. Všechny důležité údaje budou dostupné elektronicky, případně na malém technickém průkazu. Neuvažujeme o žádné jednorázové nebo termínované lhůtě na výměnu. Pro majitele nových vozidel se nic nezmění, registrovat se bude stejným způsobem, pouze bude úřad vydávat jen jeden registrační doklad,“ uvedl v tiskové zprávě ministr dopravy Martin Kupka.
Velký techničák se zruší
- Domácí
- 23. října 2022 8:09
- 30 sekund čtení
Papírová podoba velkého technického průkazu se zruší. Změna by měla platit od roku 2024.
Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Matheus Ferrero
- Ilustrační foto.
- Zdroj: Pexels/Matheus Ferrero
Související
Digitalizace stavebního řízení se zlepšuje, úřady spoléhají na AI
Téměř polovina úřadů hodnotí Portál stavebníka jako funkčnější než loni, přesto většina přiznává přetrvávající problémy. Naději na zrychlení procesů úředníci vidí v umělé inteligenci, která by mohla nahradit část rutinní práce.
- 1 minuta čtení
Inspektoři silniční dopravy odhalili přes tisíc přestupků
Během prvních tří měsíců svého fungování zjistila Inspekce silniční dopravy téměř 1 200 přestupků. Nejčastěji šlo o překročení doby řízení, přetížení vozidel či jízdy v zakázaných dnech. Na pokutách a kaucích inspektoři vybrali přes 15 milionů korun.
- 1 minuta čtení
Plug-in hybridy znečišťují téměř stejně jako benzínová auta, ukazují data EU
Podle nové analýzy vypouštějí hybridní vozy jen o pětinu méně emisí než běžné spalovací automobily. V reálném provozu přitom spotřebují více paliva, než výrobci přiznávají, a řidiče ročně stojí navíc kolem 500 eur, to je přes 12 tisíc korun.
- 1 minuta čtení
Evropa se dělí na chudý jih a bohatý střed
Nová data Eurostatu ukazují, že téměř čtyřicet procent evropských regionů má nadprůměrný podíl obyvatel ohrožených chudobou. Nejlépe si vede sever Itálie a střední Evropa, nejhůře Francouzská Guyana a jih Evropy.
- 1 minuta čtení