Rada města Brna schválila zajištění přímé vlakové linky mezi jihomoravskou metropolí a vídeňským letištěm. Pilotní provoz se uskuteční od letošního prosince do června 2023. „Na zajištění přímé linky jsme dostali nabídky dvou subjektů. Ty byly ze strany Odboru dopravy a společnosti KORDIS JMK byla vyhodnocena jako výhodnější ta od společnosti RegioJet. Předpokládáme, že by se za půl roku mohlo vypravit až 147 spojů. Ty by jezdily v nižší intenzitě v období od prosince do března, od dubna do června by mohl být provoz intenzivnější,“ uvedl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl. Železniční spojení mezi Brnem a letištěm Vídeň je dlouhé 149 km. Aktuálně trvá nejrychlejší trasa s jedním přestupem Vídni od 125 do 140 minut.
Vedení Brna chce zajistit přímý vlakový spoj na vídeňské letiště
- Domácí
- 12. října 2022 9:14
- 30 sekund čtení
Od prosince by měl začít pilotní provoz přímého vlakového spojení mezi Brnem a letištěm ve Vídni.

Letištní hala ve Vídni.
Zdroj: Flickr (Creative Commons)
- Letištní hala ve Vídni.
- Zdroj: Flickr (Creative Commons)
Související
Lékaři v Brně zkoušejí operace na dálku nebo rentgeny u lůžek pacientů
Vojenská nemocnice v Brně spustila projekt telechirurgie. Lékaři testují přenos obrazu a zvuku z operace v reálném čase, který umožní konzultovat zákroky na dálku.
- 1 minuta čtení
Rakousko plánuje zákaz šátků ve školách. Platit bude pro dívky do 14 let
Rakouská vláda chce od února zavést zákaz nošení muslimských šátků na základních a středních školách pro žákyně do čtrnácti let. Podle kabinetu jde o ochranu dětí a rovné příležitosti, kritici ale varují před porušováním svobody náboženského vyznání.
- 1 minuta čtení
Jeptišky hvězdami Instagramu. Z domova seniorů utekly do kláštera
Řádové sestry Regina, Rita a Bernadette odmítly pobyt v pečovatelském domě a vrátily se do kláštera u Salcburku, kde strávily většinu života, přestože v budově nebyla elektřina ani voda.
- 1 minuta čtení
D52 překoná Nové Mlýny po násypu, ne po estakádě
Dálnice z Brna do Vídně získala konkrétní podobu pro přechod přes Novomlýnské nádrže. Ředitelství silnic a dálnic zvolilo variantu samostatného násypu, která vyšla jako nejvýhodnější z hlediska ceny, technického řešení i dopadů na přírodu.
- 1 minuta čtení