Všechno odstartovala pandemie covidu, kdy se učitelé museli ze dne na den vypořádat s výukou na dálku. Ta byla zároveň inspirací pro tento projekt. Pod záštitou pedagogické fakulty Západočeské univerzity proběhl rozsáhlý výzkum, na jehož základě vytvořili uživatelsky přívětivý online nástroj, který umožňuje učitelům zvolit při distanční výuce vhodné metody učení. Projekt probíhal od října 2020 do září 2022.
„Ačkoliv je samotný screeningový nástroj jednoduchý a vyžaduje vložení poměrně malého množství vstupních dat, jde o výsledek velmi komplexního výzkumu, do něhož se zapojilo 70 učitelů českého jazyka, fyziky, matematiky, německého jazyka a zeměpisu a více než 1 400 žáků základních a středních,“ vysvětluje vedoucí výzkumného týmu projektu Jiří Kohout.
Učitelé do aplikace zadají požadované vstupní informace, odešlou data ke zpracování a obdrží výsledek, ve kterém najdou hodnocení třídy z pohledu ohrožení distanční výukou, zařazení aktivních metod výuky a získají hodnocení jednotlivých žáků z hlediska ohrožení distanční výukou.
Webová aplikace je všem zájemcům volně přístupná na webu Fakulty pedagogické Západočeské univerzity.