Varianta proti dopravní zácpě. Kraj chce pomocí vlaků ulevit přetížené dálnici

Jihomoravský kraj sází na železniční dopravu. Úpravou jízdních řádů, kdy nasadí mnohem více vlaků, chce ulevit kolonám na dálnici D1.

Brno,_hlavní_nádraží,_jednotka_680.007_(2)

Na brněnské hlavní nádraží bude jezdit více vlaků.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Na brněnské hlavní nádraží bude jezdit více vlaků.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Atraktivnější dojíždějí do Brna aneb vlakem místo přetížené dálnice D1, to je plán Jihomoravského kraje na zlepšení dopravní situace kolem moravské metropole. Pomoci v tom by měla razantní změna jižního řádu, která udělá dojíždění do Brna atraktivnější. Nově se budou změny jízdních řádů týkat také prodloužení linky S2 až do Holubic, ležících 15 kilometrů od Brna, což v praxi bude znamenat mnohem více spojů v pracovní dny.

Výrazně posílí také spoje na vytížené trase Brno - Jihlava, kde České dráhy v dopravní špičce počítají s třemi spoji za hodinu. Trať mezi těmito dvěma městy už prošla za poslední roky také velkou modernizací, čímž se vlak stal rychlejší alternativou vůči autům i autobusům.

Kraj počítá s mnohem větším nárůstem cestujících železniční dopravou. Dokonce se hovoří o tom, že by v budoucnu mohly být nasazené i dvoupodlažní vozy.

Autor: Jan Skala

Související

vizualizace olomouckého střediska údržby Českých drah po rekonstrukci haly B.
Domácí

Olomoucké depo projde rozsáhlou modernizací. První část začala včera

zvěř
Domácí

Obory na Moravě se uzavírají kvůli hrozbě slintavky

Brno letiště
Domácí

Brno usiluje o letecké spojení s Amsterdamem

Vizualizace obchvatu Břeclavi
Domácí

Břeclav se konečně dočká. Odkládaný obchvat má už konkrétní plán