Varianta proti dopravní zácpě. Kraj chce pomocí vlaků ulevit přetížené dálnici

Jihomoravský kraj sází na železniční dopravu. Úpravou jízdních řádů, kdy nasadí mnohem více vlaků, chce ulevit kolonám na dálnici D1.

Brno,_hlavní_nádraží,_jednotka_680.007_(2)

Na brněnské hlavní nádraží bude jezdit více vlaků.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Na brněnské hlavní nádraží bude jezdit více vlaků.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Atraktivnější dojíždějí do Brna aneb vlakem místo přetížené dálnice D1, to je plán Jihomoravského kraje na zlepšení dopravní situace kolem moravské metropole. Pomoci v tom by měla razantní změna jižního řádu, která udělá dojíždění do Brna atraktivnější. Nově se budou změny jízdních řádů týkat také prodloužení linky S2 až do Holubic, ležících 15 kilometrů od Brna, což v praxi bude znamenat mnohem více spojů v pracovní dny.

Výrazně posílí také spoje na vytížené trase Brno - Jihlava, kde České dráhy v dopravní špičce počítají s třemi spoji za hodinu. Trať mezi těmito dvěma městy už prošla za poslední roky také velkou modernizací, čímž se vlak stal rychlejší alternativou vůči autům i autobusům.

Kraj počítá s mnohem větším nárůstem cestujících železniční dopravou. Dokonce se hovoří o tom, že by v budoucnu mohly být nasazené i dvoupodlažní vozy.

Autor: Jan Skala

Související

arriva-vlaky-plzen-41
Ekonomika

Nové vlaky pro západní Čechy vyrobí pravděpodobně plzeňská Škoda Group

Nový autobusový terminál v Kunštátě
Domácí

Kunštát má nový dopravní uzel. Cestujícím ušetří čas i nervy

profimedia-0197723956
Ekonomika

Konec sýrárny v Hodoníně po 152 letech. Savencia přesune výrobu do Německa

Motorová_jednotka_845_(01)
Ekonomika

České dráhy přichází o dvě důležité linky. Na západě Čech je vystřídá Arriva