Za první polovinu loňského roku došlo v Malackém a Singapurském průlivu k 21 pirátským přepadení komerčních lodí proplouvajících přes úžinu. Letos za stejnou dobu monitorovací skupina zaznamenala již 80 případů, což je téměř čtyřikrát víc než loni. K většině přepadení došlo v úzkém Phillipově kanálu, který je součástí Singapurského průlivu. Tam jsou nákladní lodě donucené snížit rychlost téměř na minimum.
Žádné z letošních přepadení nezařadila monitorovací skupina do první kategorie, což jsou přepadení nezávažnějšího charakteru, při kterých pirátská posádka použije střelné zbraně nebo na svém plavidle uvězní rukojmí. Sedm z incidentů zahrnovalo nože nebo repliky zbraní. Pouze v deseti procentech utrpěli napadení námořníci rukou některého z pirátů zranění.
Až 52 procent z napadených lodí převáželo sypký materiál, v 24 procentech šlo o tankery a v 11 procentech se piráti zaměřili na kontejnerovou lodní dopravu.