Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spustilo výstavbu dalšího úseku dálnice D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí v Pardubickém kraji. Celková cena této 7,5 kilometrové výstavby dosahuje téměř tři a půl miliardy korun bez DPH. Stavba bude probíhat téměř tři roky, plánované uvedení do provozu je stanoveno na leden 2027.
„Práce na dálnici D35 budou letos dále výrazně posilovat. Už v únoru jsme zahájili stavbu úseku mezi Křelovem a Slavonínem u Olomouce, ještě v dubnu také spustíme práce na úseku mezi Ostrovem a Vysokým Mýtem. Do konce letošního roku se z ní stane největší dálniční staveniště ve střední Evropě, protože pracovat se bude zároveň na 64 kilometrech tohoto klíčového dopravního tahu,“ říká ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Plány ŘSD do budoucna zahrnují zahájení výstavby dalších částí D35 o celkové délce 24 kilometrů. Výstavba úseku Ostrov – Vysoké Mýto a tunelu Homole je plánována na konec dubna. Dálnice D35 by měla být dokončena v roce 2029, kdy bude sloužit jako alternativa k přetížení dálnici D1. D35 bude spojovat Liberec, Hradec Králové a Olomouc s celkovou délkou 210 kilometrů bude nejdelší dálnicí v Česku.
ŘSD plánuje brzy zahájit výstavbu dalších částí D35 v délce 24 kilometrů, včetně úseku Ostrov–Vysoké Mýto a tunelu Homole. Po dokončení se očekává, že D35 se stane alternativní trasou k přetížené dálnici D1, spojující Liberec, Hradec Králové a Olomouc. S délkou 210 kilometrů se stane nejdelší dálnicí v Česku. Dosud jsou hotovy některé vzájemně nepropojené části D35, například v Libereckém, Pardubickém a Olomouckém kraji.