„Plánky ukazují nástupiště, podchody, výtahy, eskalátory, čekárny, pokladny, restaurace, úschovny zavazadel a další důležité služby, které cestující pro pohodový start své cesty často potřebují. Už při cestě na nádraží se tak můžete na vše podívat a v klidu si naplánovat cestu ze zastávky nebo parkoviště přímo k nástupišti,“ popisuje předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Grafické plánky pomohou výrazně zjednodušit orientaci ve stanici, což ocení zejména cestující s těžkými zavazadly, rodiče s kočárky, lidé s omezenou mobilitou nebo ti, kteří spěchají při přestupech. Funkce je přístupná při zobrazení detailu vlakového spoje kliknutím na název počáteční, přestupní či cílové stanice, případně v seznamu stanic. V mobilu si lze plánek přibližovat, oddalovat nebo posouvat. Součástí plánku jsou i piktogramy, které pomáhají rychle najít důležité služby.
Mobilní aplikace Můj vlak patří mezi jednu z nejpopulárnějších a nejlépe hodnocených aplikací pro cestování v České republice. Každý den ji využije víc než sto tisíc uživatelů. Aplikace najde optimální spojení pro cestu a nabízí i kompletní informační servis. Výhodou nákupu jízdenek v aplikaci nebo e-shopu Českých drah je také možnost bezplatné rezervace místa při současném nákupu jízdenky na většinu dálkových vlaků po České republice. Cestujícím, kteří využívají k nákupu jízdenek online prodejní kanály, se také zjednodušilo vyplácení odškodného. V případě, že bude systém u vlaku pro cestu bez přestupu v cílové stanici jízdenky evidovat zpoždění vyšší než 60 minut a jízdní doklad ve vlaku zkontroloval průvodčí, je odškodnění vyplácené automaticky.