Národní technické muzeum (NTM) úspěšně dokončilo generální opravu parní lokomotivy 464.102 s přezdívkou „Ušatá“ z roku 1940, která je vzácným příkladem československé konstrukční školy parních lokomotiv z meziválečného období. Po rekonstrukci se stala plně funkčním exponátem muzea a v minulém týdnu se poprvé představila veřejnosti na trati.
Veřejnost se může těšit na pravidelné jízdy vlaku NTM taženého touto historickou parní lokomotivou od začátku letní sezóny, konkrétně od 28. března 2024. Lokomotiva se stane součástí muzejního vlaku, který byl letos sestaven jako první historický vlak NTM pro jízdy po tratích.
Generální oprava lokomotivy zahrnovala kompletní rozebrání a renovaci jednotlivých konstrukčních celků. Přestože byla odstavena z provozu v roce 1978, lokomotiva se po více než dvaceti letech dočkala komplexní renovace. Od poslední opravy v letech 1996 a 1997 prošla lokomotiva rozsáhlými pracemi, včetně opravy kotle a dvojkolí o průměru téměř dva metry.