Pro rychlé a efektivní zprostředkování zaměstnání, podpory v nezaměstnanosti a sociálních dávek doporučuje Úřad práce využít elektronickou komunikaci a platby na bankovní účet. Tímto způsobem klienti ušetří až 14 dní ve srovnání s tradičním zasíláním dopisů a výplatou prostřednictvím složenek.
Úřad práce (ÚP ČR) nabízí možnost elektronické komunikace pro všechny své agendy a postupně digitalizuje jednotlivé dávky. Žádost o rodičovský příspěvek či změnu jeho výše řeší již 45 procent všech žadatelů online. „Jednou z hlavních výhod elektronické komunikace je fakt, že vyplněné formuláře a další podklady obdrží Úřad práce ČR ihned po odeslání. Pokud s námi klient komunikuje přes datovou schránku, má také jistotu, že úřad nemusí v případě, kdy například odešle rozhodnutí o přiznání dávky, čekat na vrácení doručenky. Tak se opravdu výrazně zkrátí cesta od podání žádosti k výplatě dávky,“ upozornil generální ředitel ÚP ČR Daniel Krištof.