Důvod? Pražský dopravní podnik nedodržel zásadu transparentnosti, a to v souvislosti s hodnocením nabídek. V rámci dílčího hodnoticího kritéria „Zkušenosti vybraných členů odborného personálu dodavatele“ přidělil vybranému dodavateli body za zkušenost členů týmu – stavbyvedoucí a zástupce stavbyvedoucího, přestože neměl doloženo, že členové odborného personálu zadavatelem požadovanou zkušenost na tvrzených veřejných zakázkách skutečně získali.
"Současně zadavatel nedodržel zásadu rovného zacházení, když v souvislosti s hodnocením nabídek navrhovatele nevyzval k objasnění a doplnění informací či dokladů týkajících se zkušeností člena odborného personálu, zatímco vybraný dodavatel tuto možnost opakovaně dostal," uvedl ÚOHS na svém webu. Úřad v souvislosti s tímto zadávacím řízením vede ještě další správní řízení, zadavatel proto nesmí uzavřít smlouvu na veřejnou zakázku.
"Další etapa metra D se zas o další roky opozdí. Vývoj Prahy se doslova vrátil o několik let zpátky, to je neomluvitelné. ÚOHS teď zrušil výběr zhotovitele druhé etapy metra D. To rozhodnutí nespadlo z čistého nebe. Už před rokem a půl jsem na dozorčí radě vyzval náměstka Zdeňka Hřiba, ať se námitkami uchazečů zabývá, ať je nechá prozkoumat a DPP ať se dotazuje na detaily nabídek. Je to vždy rychlejší cesta, než když námitky přezkoumává antimonopolní úřad," reagoval předseda Prahy sobě Adam Scheinherr. "DPP si ovšem pod vedením náměstka Hřiba stál za svým, a tak jsme nejen rok a půl ztratili, ale jen na inflaci nás to zatím stálo o minimálně 1,5 miliardy korun! Cele métro D se tak dostává do ohromných potíží. Neschopnost vedení města pohřbila neskutečné množství práce, která se teď bude muset udělat znova a od začátku," rozohnil se.