300 metrů dlouhá konstrukce je z bílého betonu, poslední pole na holešovické straně je pak zvedací, aby odolalo i tisícileté vodě. Lávku doplňují umělecká díla. Výstavba vyšla asi na 352 milionů korun. S otevřením Štvanické lávky zároveň končí provoz přívozu P7, který doposud propojoval oba břehy.
„Čisté tvary lávky obohacují pozoruhodné detaily, třeba podsvícené bronzové zábradlí, které ukončují symbolické umělecké prvky zvířat. Lávka je pro pěší a cyklisty, stavěná je ale tak, aby umožnila i nouzový průjezd záchranné služby,“ říká náměstek primátora Zdeněk Hřib.
Madla na karlínské straně jsou v podobě koní, na té holešovické jsou býci, ostrov Štvanici pak zdobí zajíci. Z lávky je na ostrov přímý vstup. Na něm se uvažuje o zpřístupnění břehů, na kterých vznikne příjemné sezení u vody. Na lávce je socha Řeka od Jana Hendrycha.
Dnešním dnem otevíráme Štvanickou lávku Pražanům a návštěvníkům Prahy! 🎉
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) July 28, 2023
Přijďte se podívat, je nádherná! ☺️
Poklona architektovi Petru Tejovi, jeho autorskému týmu a všem, kteří se na stavbě podíleli. Od vizionářů přes inženýry až po stavaře. Skvělá práce! 👍 pic.twitter.com/6PRHnC8ZvL