Říční krajina je podle zprávy jednou z hlavních vizuálních os centra a posloupnost mostů přes ni je klíčovým prvkem utvářejícím obraz města a zásadním atributem výjimečné světové hodnoty této památky. "Ocelový příhradový most proto zasluhuje silnou presumpci ve prospěch jeho opravy a zachování v provozu na jeho současném místě. Most lze renovovat tak, aby mohl sloužit dalších sto let," stojí ve zprávě UNESCO.
To odmítá i možnost přemístění mostu pro cyklistickou a pěší dopravu 6,4 kilometru jižně. "Není vhodná, řeka tam není ani široká, ani majestátní. K provozní potřebě třetí koleje – ta by měla vést po novém mostě s rovnou mostovkou umístěném jižně od historického mostu, s horizontálními
nosníky nepřesahujícími úroveň zábradlí chodníku." navrhuje UNESCO,
"Zpráva UNESCO jasně varuje – nepromyšlené kroky mohou vést k vyškrtnutí ze seznamu světového dědictví. Naší povinností je hledat řešení, která spojí moderní potřeby s respektem k historii. Správa železnic zatím chystá svévolnou megastavbu proti všem pravidlům ochrany památek," míní .předseda Prahy sobě Adam Scheinherr. .