Podle dat Českého statistického úřadu zatím využívají technologie umělé inteligence převážně jen velké firmy nad 250 zaměstnanců. Letos tak činilo 28 procent z nich. Ovšem po stránce všech českých firem je procentuální zastoupení umělé inteligence mnohem nižší, kolem šesti procent. Je to dáno tím, že malé firmy využívají AI jen minimálně či vůbec.
Čím dál více se zvyšuje počet firem, které jsou aktivní na sociálních sítích. Celkem už je na sítích více než polovina firem, 53 procent. Z hlediska velkých firem je na sítích aktivní většina (88 %). Nejčastěji firmy používají sociální sítě k propagaci a sebeprezentaci. Čím dál častěji přes ně nabízí i volná pracovní místa. Činí tak 63 procent firem, jež mají účet na sociálních sítích.
Digitalizace v podnikatelském sektoru se projevuje mimo jiné nakupováním cloudových služeb. „Nejnovější data ukazují, že tyto služby nakupuje již téměř polovina firem v Česku, tedy dvakrát více než v roce 2017,“ upřesnila Kamila Burešová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.