Preference amerických teenagerů v oblasti sociálních sítích se za posledních osm let značně změnily. Dnešní náctiletí v USA, kterým je v rozmezí 13 až 17 letech, používají především Tik Tok (67 %) a Instagram (62 %). Uvádí to průzkum výzkumné společnosti Pew Research. Analýza počítá mezi sociální sítě i YouTube, který někdy v životě vyzkoušelo 95 procent teenagerů.
Minulé šetření z přelomu let 2014 a 2015 ovládl Facebook, který tehdy vyzkoušelo 71 procent mladistvých. Nyní je to pouhých 32 procent, což deklaruje neuvěřitelný pád Facebooku u mladých. U náctiletých se propadl i Twitter. V roce 2015 ho někdy vyzkoušela rovná třetina teenagerů, nyní je to jen necelá čtvrtina.
Pew Research rozdělil využívání sociálních sítí mladistvými i na etnika a pohlaví. Z průzkumu je zřejmé, že sociální sítě ve valné většině více využívají náctileté dívky než chlapci. Nejvýraznější rozdíl je u TikToku, který vyzkoušelo 73 procent dívek, ale jen 60 procent chlapců.
Rozdíl je také v rámci barvy pleti. Mladí Afroameričané využívají sociální sítě o něco častěji než Američané bílé pleti. Nejvýraznější rozdíl je opět u Tiktoku. Čínskou sociální síť vyzkoušelo 81 procent Afroameričanů, ale jen 62 procent mladistvých bílé pleti. Hispánští teenageři více využívají Snapchat (62 %, průměr u náctiletých je 59 %) a Whatsapp (29 %, průměr je 17 procent).
Facebook je nejpopulárnější u teenagerů žijících na venkově (44 %) a nejméně populární je naopak u mladistvých ve věku 13 až 14 let (23 %).