Ocenění se udělovala ve třech kategoriích – přeshraniční spolupráce, udržitelný rozvoj a cena veřejnosti. V první kategorii uspěl projekt rozvoje turistiky v bavorsko-českém příhraničí, který propojuje Vimperk a německý Freyung novou vyhlídkovou věží, trasou a revitalizovanými terasami.
V kategorii udržitelný rozvoj zvítězila mobilní aplikace EPU. Nabízí více než tři sta padesát tras a propojuje turistiku s ekologickým vzděláváním i ochranou přírody.
Cenu veřejnosti si odnesl Archeoskanzen Modrá u Uherského Hradiště, který návštěvníkům umožňuje zažít život Velké Moravy v prostředí věrně napodobující slovanskou vesnici. Jeho popularita ukazuje rostoucí zájem o autentické zážitky a místa mimo hlavní turistické trasy.
Vítězové převzali originální skleněné plastiky od českého designérského studia Qubus, které do ocenění zakomponovalo souřadnice jednotlivých projektů – symbol jejich jedinečné identity a vazby k místu.