Ministerstvo životního prostředí, ač s desítkami připomínek, posvětilo stavbu bezmála 25 kilometrů dlouhého tunelu, který spojí Prahu s Berounem. Nyní už nic nebrání tomu, aby pomyslný základní kámen stavby byl v roce 2028 položen. Tunelem by se pak mělo začít jezdit o deset let později. Za tu dobu si stavba vyžádá zhruba 50 miliard korun. Výsledkem ale bude velké urychlení železničního cestování na západ Čech.
Podle informací Správy železnic bude cesta z Prahy do Berouna trvat pouhých 13 minut, do Plzně pak pojede vlak pouze tři čtvrtě hodiny. Maximální rychlost bude stanovena na 200 km/h a tunel bude moci využívat i nákladní doprava. Při ni bude nejvyšší povolená rychlost na 120 km/h.
Podle Správy železnic výrazně vzrostla oblíbenost cestování vlakem mezi hlavním městem, západočeskou metropolí a německými městy Norimberk a Mnichov. „Zejména po dokončení modernizace značné části 3. tranzitního železničního koridoru a po zavedení expresního vlakového spojení mezi Prahou a Plzní došlo k výraznému zvýšení konkurenceschopnosti železniční dopravy vůči autobusové i individuální automobilové dopravě,“ napsala společnost v oficiální zprávě