Setkání rodičů a učitelů je v mnoha školách tradicí už několik desítek let, ale současné preference rodičů se mění. Mnozí považují rodičovské schůzky za neefektivní až nesmyslné.
Některé školy tak přišly s řešením, které se nazývá tripartita. Setkávají se učitelé, žáci i rodiče. Školy tento způsob zvolily hlavně proto, aby o svém prospěchu měli informace i žáci a byli tak zapojení do všech okolností jejich školní docházky. Rodiče se také setkají s atmosférou, ve které se jejich dítě pohybuje a uvidí ho v přirozeném školním prostředí.
Při přípravě na tyto schůzky vypracovávají děti pracovní listy, jejichž témata pomáhají nastavit směr diskusí a nabízí prostor pro řešení problémů. Právě to pak motivuje rodiče, aby se schůzek účastnili.
Při schůzkách mají stejný prostor děti, učitelé i rodiče a cílem je nastavit vzdělávání každého dítěte tak, aby vyhovovalo všem. K tripartitě přistupují aktuálně nejvíce soukromé školy, ale chystá se ji zavést i několik státních vzdělávacích zařízení.