Lidem telefonuje podvodník maskující se číslem například banky nebo jiné instituce. Z příjemce hovoru se snaží získat citlivé informace jako přihlašovací údaje nebo hesla, a tím i přijít k penězům. Asi tak vypadá podvodná technika zvaná spoofing, kdy útočník manipuluje s identitou třetí strany a předstírá, že je někdo jiný.
„Podvodníci se schovávají za telefonní čísla daleko v cizině a není snadné takové falešné mobilní hovory zastavit, aniž byste blokovali ty lidi, kteří jsou opravdu na cestách a telefonují třeba ze zahraniční dovolené. Jsem proto moc rád, že se nám nyní podařilo najít společné účinné řešení a můžeme zákazníky chránit,“ říká Jan Šánek, ředitel korporátní bezpečnosti společnosti Vodafone Czech Republic.
Ochranný systém Firewall 2.2 pracuje na principu obousměrného ověřování hovorů mezi sítěmi operátorů. „Ochranný firewall umí zjistit, zda volající číslo není podvržené, a pokud je hovor podvodný, zablokuje ho. Před dvěma lety se dalo toto řešení používat pouze mezi čísly v síti T-Mobile, ale díky spolupráci s O2 a nyní i Vodafonem zajistí maximální možnou ochranu mobilních čísel na celém území,“ říká manažer korporátní bezpečnosti T-Mobile Jakub Ludvík.
"Spojení všech tří operátorů do boje proti podvodným voláním vnímám jako zásadní krok vedoucí k maximální ochraně uživatelů. Propracovaný bezpečnostní systém nyní zajišťuje ochranu napříč všemi hlavními mobilními sítěmi Česka, takže dokážeme opravdu efektivně blokovat podvodné hovory,“ říká Radek Šichtanc, ředitel bezpečnosti v O2.