Black Friday se stal neodmyslitelnou součástí českého nákupního kalendáře. Ačkoli o této akci slyšela většina Čechů, aktivně se jí účastní především mladší generace, zejména Generace Z. Podle průzkumu agentury Ipsos plánuje letos nakupovat během Black Friday třetina Čechů, přičemž většina z nich se zaměřuje na módu, hračky a elektroniku.
Nejvíce se na Black Friday těší ženy a mladí lidé ve věku 25 až 34 let, přičemž rovná polovina žen plánuje nakoupit módu a 47 procent mužů se chystá pořídit elektroniku, jako jsou televize nebo počítače. Celkově 41 procent Čechů, kteří se na nákupy připravují, sáhne po módních kouscích, 30 procent po hračkách a 29 procent po kosmetice či drogerii.
Překvapivě třetina Čechů, kteří plánují nakupovat, si na slevy předem šetří. Tento trend je častější mezi lidmi s nižším vzděláním. V průzkumu, který se konal na reprezentativním vzorku 1250 respondentů, byla zaznamenána vysoká informovanost o Black Friday, přičemž 64 procent Čechů se do nákupní horečky pouští bez předchozího spoření.
Black Friday připadá na 29. listopadu, ale nespočet obchodníků začíná se slevovými akcemi už na konci října a různé zboží zlevňují během celého listopadu.