Finanční stabilizaci České pošty i budoucí Balíkovny, která převezme od České pošty její logistickou část, ale také fungování pobočkové sítě jako kontaktního místa, řeší implementační plán transformace České pošty. „Máme na stole podrobný plán s jasným výhledem, jak udělat z pošty moderní podnik sloužící lidem. Teď je na managementu České pošty, aby tyto cíle splnil,“ řekl ministr vnitra Vít Rakušan (STAN).
Transformace má proběhnout v následujících 14 měsících. Podle nové poštovní licence má Česká pošta začít fungovat v roce 2025. Příkladem posílení role České pošty jako kontaktního místa mezi občanem a státem je připravovaná spolupráce s Úřadem práce ČR, která zvýší dostupnost jeho služeb na pobočkách České pošty v celé republice. „Chceme a musíme být připraveni kdykoli naši kapacitu radikálně navýšit v případě, že to bude nutné a naše společnost to bude potřebovat. Toho docílíme díky digitalizaci agendy Úřadu práce ČR a také díky spolupráci s Českou poštou,“ uvedl generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.