České dráhy jezdí ode dneška podle nového jízdního řádu a to s rekordním rozsahem provozu. Do grafikonu zařadí 8 723 různých vlaků a každý den vypraví v průměru přes 6,5 tisíce spojů. Soupravy během roku najedou téměř 119 milionů kilometrů, což v denním součtu odpovídá symbolickému osminásobnému objetí Země po rovníku. Národní dopravce tak potvrzuje svou dominantní roli na české železnici nejen objemem dopravy, ale i technickým zázemím.
Těžiště změn míří na kvalitu cestování a mezinárodní propojení. Dopravce nasadí desítky moderních strojů, rozšíří nabídku prémiových spojů a posílí dálkové linky do Rakouska, Německa, Polska, Dánska i na Slovensko. Nové přímé spoje propojí Prahu s jižním Rakouskem nebo s polsko-ukrajinským pomezím, další vlaky zrychlí spojení mezi českými regiony a evropskými metropolemi. Modernější soupravy zároveň přinesou vyšší podíl bezbariérových spojů, širší dostupnost palubního Wi-Fi, zásuvek, restauračních služeb i prostor pro kola.
Proměny se dotknou také regionální dopravy a cenové politiky. Do krajů vyrazí nové motorové a elektrické jednotky, které nahradí dosluhující vozidla a zpříjemní každodenní dojíždění. Dopravce zároveň spustí časově omezenou slevu pro menší skupiny a upraví rezervační pravidla na vytížených dálkových trasách, zejména mezi Prahou a Ostravou. Vyšší důraz na komfort podpoří i zvýšené finanční kompenzace při výpadku služeb, čímž České dráhy reagují na rostoucí očekávání cestujících.