TikTok označuje obsah vytvořený umělou inteligencí

TikTok začal odhalovat původ videí, které vytvořila umělá inteligence.

TikTok

Ilustrační foto.
Zdroj: Flickr

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Flickr

Stejně jako YouTube či Facebook i TikTok jde do boje s obsahem vygenerovaným umělou inteligencí. Videa a obrázky, která rozpozná jako výtvor umělé inteligence, začala čínská sociální síť označovat, aby uživatelé věděli, zda jde o obsah vytvořený lidmi či AI.

TikTok využívá technologii Content Credentials, na které se podílí několik společností včetně Microsoftu, Adobe či Nikonu. Content Credentials by měla být schopna rozpoznat i deepfake obrázky či klonování hlasů. Funkce na TikToku tak bude v budoucnu fungovat i u zvukových nahrávek. TikTok je první sociální sítí, která Content Credentials začala využívat pro detekci AI výtvorů.

Čínská síť se zároveň přidává k iniciativě Adobe zaměřené na důvěryhodnost obsahu a chce tak podpořit její rozšíření v celém odvětví. TikTok již dříve vyzýval uživatele, aby označovali obsah vytvořený nebo výrazně upravený umělou inteligencí. Zvláštní označení je nutné také u realistických obrázků, zvuků a videí, které umělá inteligence vytvořila.

Autor: Šimon Mitro

Související

528037745_1323027625849570_1559428772876507558_n (1)
Domácí

Europoslanec chrlí jedno video za druhým. Okamurovi nadává do fašounů

Amazon
Zahraniční AI

Amazon zajistí OpenAI výpočetní výkon za 38 miliard dolarů

uchazeči o práci
Domácí

Nástroje umělé inteligence dokážou poslat stovky životopisů denně

mobil žena
Domácí

Třetina Čechů tráví na sociálních sítích přes dvě hodiny denně