Žlutý kruh s modrým pozadím propagující věrnostní program Clubcard britského obchodního řetězce Tesco se musí změnit. Jeho design používaný od roku 2020 podle žaloby německého Lidlu nápadně připomíná logo jeho obchodní značky, má stejné barvy a tvar. Podle žalobce používalo Tesco podobný znak účelově ke klamání zákazníků a porušilo ochranou známku.
Soud prvního stupně rozhodl v loňském roce v neprospěch žalovaného, odvolací soud jeho rozhodnutí potvrdil a Tescu nyní nezbývá nic jiného, než své logo změnit. „Jsme zklamáni rozsudkem týkajícím se barvy a tvaru loga Clubcard Prices, ale rádi bychom zákazníky ujistili, že to v žádném případě nebude mít vliv na náš program Clubcard,“ uvedl v tiskovém prohlášení mluvčí Tesca.
Podle právníků má Lidl právo na odškodnění za porušení své ochranné známky v řádech milionů.