úterý 22. dubna 2025

Tesco musí změnit logo věrnostního klubu. Spor s Lidlem definitivně prohrálo

Obchodní řetězec Tesco prohrál spor s Lidlem. Odvolací soud potvrdil, že jeho logo k propagaci věrnostního programu je nápadně podobné a porušuje obchodní známku konkurenčního Lidlu. V příštích týdnech ho musí aktualizovat.

4001173179_1286663d25_b

Ilustrační fotografie.
Zdroj: Lidl, Tesco

  • Ilustrační fotografie.
  • Zdroj: Lidl, Tesco

Žlutý kruh s modrým pozadím propagující věrnostní program Clubcard britského obchodního řetězce Tesco se musí změnit. Jeho design používaný od roku 2020 podle žaloby německého Lidlu nápadně připomíná logo jeho obchodní značky, má stejné barvy a tvar. Podle žalobce používalo Tesco podobný znak účelově ke klamání zákazníků a porušilo ochranou známku. 

Soud prvního stupně rozhodl v loňském roce v neprospěch žalovaného, odvolací soud jeho rozhodnutí potvrdil a Tescu nyní nezbývá nic jiného, než své logo změnit. „Jsme zklamáni rozsudkem týkajícím se barvy a tvaru loga Clubcard Prices, ale rádi bychom zákazníky ujistili, že to v žádném případě nebude mít vliv na náš program Clubcard,“ uvedl v tiskovém prohlášení mluvčí Tesca.

Podle právníků má Lidl právo na odškodnění za porušení své ochranné známky v řádech milionů.

Autor: Zuzana Beranová

Související

Go4FRbdWUAAdXxx
Zahraniční

Soud v Tunisku udělil drakonické tresty. Opozičníci dostali až 66 let

MINISTRO_DE_DEFENSA_ACOMPAÑÓ_AL_PRESIDENTE_OLLANTA_HUMALA_EN_LA_GRAN_PARADA_MILITAR_Y_DESFILE_CÍVICO_19503642904
Zahraniční

Peruánský exprezident jde do vězení i s manželkou. Dostali 15 let

459918356_1063333638494872_5066199321270713319_n
Zahraniční

Marine Le Pen se odvolala. Další řízení začne až za rok

52637581726_42cd8c2762_b
Zahraniční

Jun opustil prezidentskou rezidenci. Na jeho odchodu jej provázely davy příznivců