čtvrtek 28. srpna 2025

Tesco musí změnit logo věrnostního klubu. Spor s Lidlem definitivně prohrálo

Obchodní řetězec Tesco prohrál spor s Lidlem. Odvolací soud potvrdil, že jeho logo k propagaci věrnostního programu je nápadně podobné a porušuje obchodní známku konkurenčního Lidlu. V příštích týdnech ho musí aktualizovat.

4001173179_1286663d25_b

Ilustrační fotografie.
Zdroj: Lidl, Tesco

  • Ilustrační fotografie.
  • Zdroj: Lidl, Tesco

Žlutý kruh s modrým pozadím propagující věrnostní program Clubcard britského obchodního řetězce Tesco se musí změnit. Jeho design používaný od roku 2020 podle žaloby německého Lidlu nápadně připomíná logo jeho obchodní značky, má stejné barvy a tvar. Podle žalobce používalo Tesco podobný znak účelově ke klamání zákazníků a porušilo ochranou známku. 

Soud prvního stupně rozhodl v loňském roce v neprospěch žalovaného, odvolací soud jeho rozhodnutí potvrdil a Tescu nyní nezbývá nic jiného, než své logo změnit. „Jsme zklamáni rozsudkem týkajícím se barvy a tvaru loga Clubcard Prices, ale rádi bychom zákazníky ujistili, že to v žádném případě nebude mít vliv na náš program Clubcard,“ uvedl v tiskovém prohlášení mluvčí Tesca.

Podle právníků má Lidl právo na odškodnění za porušení své ochranné známky v řádech milionů.

Autor: Zuzana Beranová

Související

GvFtGMeX0AAXE9T
Zahraniční

Mladíci, co zapálili synagogy v Austrálii, jsou ve vazbě. Jednali na popud Íránu

soudce
Krimi

Manželku fackoval, dcera se pokusila o sebevraždu. Tyran jde do vězení na pět let

538202210_18322595587238821_3597813285281413607_n
Zahraniční

Kneecap zrušili americké turné. Jsme obětí honu na čarodějnice, tvrdí kapela

GytCKMyXMAIg8WN
Zahraniční

Vlajka Hizballáhu jako terorismus. Rapper z irských Kneecap stojí před soudem