neděle 28. prosince 2025

Tesco musí změnit logo věrnostního klubu. Spor s Lidlem definitivně prohrálo

Obchodní řetězec Tesco prohrál spor s Lidlem. Odvolací soud potvrdil, že jeho logo k propagaci věrnostního programu je nápadně podobné a porušuje obchodní známku konkurenčního Lidlu. V příštích týdnech ho musí aktualizovat.

4001173179_1286663d25_b

Ilustrační fotografie.
Zdroj: Lidl, Tesco

  • Ilustrační fotografie.
  • Zdroj: Lidl, Tesco

Žlutý kruh s modrým pozadím propagující věrnostní program Clubcard britského obchodního řetězce Tesco se musí změnit. Jeho design používaný od roku 2020 podle žaloby německého Lidlu nápadně připomíná logo jeho obchodní značky, má stejné barvy a tvar. Podle žalobce používalo Tesco podobný znak účelově ke klamání zákazníků a porušilo ochranou známku. 

Soud prvního stupně rozhodl v loňském roce v neprospěch žalovaného, odvolací soud jeho rozhodnutí potvrdil a Tescu nyní nezbývá nic jiného, než své logo změnit. „Jsme zklamáni rozsudkem týkajícím se barvy a tvaru loga Clubcard Prices, ale rádi bychom zákazníky ujistili, že to v žádném případě nebude mít vliv na náš program Clubcard,“ uvedl v tiskovém prohlášení mluvčí Tesca.

Podle právníků má Lidl právo na odškodnění za porušení své ochranné známky v řádech milionů.

Autor: Zuzana Beranová

Související

Surrendered_Islamic_State_fighters_in_Darzab_2
Zahraniční

Zmařený masakr v Británii varuje před návratem hrozby Islámského státu

481070553_1178062927024158_2515234140789426677_n
Zahraniční

Nová obvinění, staré kauzy. Russell Brand pod tlakem vyšetřovatelů

Snímek obrazovky_23-12-2025_144941_www.idnes.cz
Domácí

Mariánské Lázně mají nové logo. Je stejné jako logo lázeňského sdružení

WhatsApp Image 2025-12-18 at 20.50.58
Zahraniční

Ukrajinská stopa v sibiřských explozích. Bělorus dostal 22 let vězení