úterý 18. listopadu 2025

Tesco musí změnit logo věrnostního klubu. Spor s Lidlem definitivně prohrálo

Obchodní řetězec Tesco prohrál spor s Lidlem. Odvolací soud potvrdil, že jeho logo k propagaci věrnostního programu je nápadně podobné a porušuje obchodní známku konkurenčního Lidlu. V příštích týdnech ho musí aktualizovat.

4001173179_1286663d25_b

Ilustrační fotografie.
Zdroj: Lidl, Tesco

  • Ilustrační fotografie.
  • Zdroj: Lidl, Tesco

Žlutý kruh s modrým pozadím propagující věrnostní program Clubcard britského obchodního řetězce Tesco se musí změnit. Jeho design používaný od roku 2020 podle žaloby německého Lidlu nápadně připomíná logo jeho obchodní značky, má stejné barvy a tvar. Podle žalobce používalo Tesco podobný znak účelově ke klamání zákazníků a porušilo ochranou známku. 

Soud prvního stupně rozhodl v loňském roce v neprospěch žalovaného, odvolací soud jeho rozhodnutí potvrdil a Tescu nyní nezbývá nic jiného, než své logo změnit. „Jsme zklamáni rozsudkem týkajícím se barvy a tvaru loga Clubcard Prices, ale rádi bychom zákazníky ujistili, že to v žádném případě nebude mít vliv na náš program Clubcard,“ uvedl v tiskovém prohlášení mluvčí Tesca.

Podle právníků má Lidl právo na odškodnění za porušení své ochranné známky v řádech milionů.

Autor: Zuzana Beranová

Související

G5ddLMGbcAsXETM
Zahraniční Video

Tragédie v Pákistánu. Sebevražedný atentátník před soudem zabil 12 lidí

ENB-HLPF2021-13July21-KW-19
Zahraniční

Kubánský exministr jde k soudu. Za zpackanou měnovou reformu může viset

3093007050_25710862da_z
Zahraniční

Sarkozy jde ven z vězení. Za mřížemi zatím strávil necelé tři týdny

Zámek_Hrubá_Skála,_letecký_snímek-1
Domácí

Šlechtična z Rakouska Hrubou Skálu zpátky nedostane. Soud jí opět nevyhověl