Budova slouží cestujícím od roku 1858. „Jde o ojedinělou ukázku novorománského slohu na české železnici. Proto stavbaři ve spolupráci s památkáři a restaurátory vrátili budově její podobu z poloviny 19. století. Po dokončení první etapy rekonstrukce nás čeká etapa druhá, během které dojde k obnově interiéru budovy a také k vybudování nových parkovacích ploch tak, aby nádraží mohlo plně sloužit veřejnosti,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Dělníci renovovali střechu a fasádu, vyměnili okna a dveře a instalovali na zakázku vyrobené vstupní dveře. V suterénu upravili rozvody vzduchotechniky a elektroinstalace.
„Nedílnou součástí prací byla rekonstrukce prvního nástupiště, které přiléhá k nádražní budově. Zde prošly renovací veškeré plochy, na místo už se vrátily i repasované litinové sloupy historického zastřešení,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Pro druhou etapu prací se v současnosti dokončuje projektová dokumentace.