Téměř polovina českých firem už pracuje nebo experimentuje s AI

Generativní umělá inteligence nabývá u českých firem na významu.

umělá inteligence

Ilustrační foto.
Zdroj: PxHere

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: PxHere

Generativní umělá inteligence se stává klíčovým prvkem českých obchodních strategií, ukazuje průzkum provedený společností Deloitte mezi finančními řediteli. Tři pětiny firem považují umělou inteligenci za zásadní pro své podnikatelské plány, zatímco 42 procent ji aktivně využívá nebo experimentuje s jejím využitím. Zavedení této technologie se očekává, že sníží náklady, což je cílem pro necelou polovinu společností.

I přes opatrnost v ekonomickém výhledu zůstávají čeští finanční ředitelé optimističtí. Přesto preferují postupné a interní přístupy v digitální transformaci a využívání cloudu. Nízké náklady jsou hlavním faktorem, který podporuje rozvoj AI v českých firmách. V digitální transformaci se české firmy spoléhají na interní zdroje a lokální partnery. Ačkoli třetina firem využívá interní zdroje, další 29 procent se obrací na cloudové poskytovatele a poradenské firmy.

Autor: Šimon Mitro

Související

Google
Zahraniční AI

AI shrnutí od Googlu snižují počet kliknutí na odkazy

GzMwPdGXMAAUfnB
Zahraniční

Woody Allen mluvil v Moskvě o umělé inteligenci. Ukrajina nešetří kritikou

AI
Ostatní

Češi si zamilovali umělou inteligenci. Čtvrtina ji používá denně

Mars
Zahraniční AI

Umělá inteligence má léčit astronauty na cestě k Marsu