pondělí 29. prosince 2025

Téměř polovina českých firem už pracuje nebo experimentuje s AI

Generativní umělá inteligence nabývá u českých firem na významu.

umělá inteligence

Ilustrační foto.
Zdroj: PxHere

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: PxHere

Generativní umělá inteligence se stává klíčovým prvkem českých obchodních strategií, ukazuje průzkum provedený společností Deloitte mezi finančními řediteli. Tři pětiny firem považují umělou inteligenci za zásadní pro své podnikatelské plány, zatímco 42 procent ji aktivně využívá nebo experimentuje s jejím využitím. Zavedení této technologie se očekává, že sníží náklady, což je cílem pro necelou polovinu společností.

I přes opatrnost v ekonomickém výhledu zůstávají čeští finanční ředitelé optimističtí. Přesto preferují postupné a interní přístupy v digitální transformaci a využívání cloudu. Nízké náklady jsou hlavním faktorem, který podporuje rozvoj AI v českých firmách. V digitální transformaci se české firmy spoléhají na interní zdroje a lokální partnery. Ačkoli třetina firem využívá interní zdroje, další 29 procent se obrací na cloudové poskytovatele a poradenské firmy.

Autor: Šimon Mitro

Související

středoškoláci
Zahraniční AI

Teenageři žijí online a AI už je běžnou součástí jejich života

umělá inteligence
Zahraniční AI

Evropské firmy ztrácejí tempo v AI závodu

webinář AI
Domácí

Zaměstnanci měst a obcí se učili, jak používat umělou inteligenci

umělá inteligence
Zahraniční AI

Největší AI firmy nemají plán, jak udržet kontrolu nad superinteligencí