Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.
Ilustrační fotografie.
Zdroj: Pixabay
- Ilustrační fotografie.
- Zdroj: Pixabay
Související
Vánoční dárky nakupuje 90 procent Čechů online
Až 90 procent Čechů nakupuje minimálně část vánočních dárků online.
- 1 minuta čtení
Napříč USA roste odpor k útočné rétorice politiků
Téměř osm z deseti Američanů míní, že volení představitelé by se měli vyhýbat vyhroceným či agresivním výrokům, protože mohou podnítit násilí. Jen menšina si myslí opak.
- 30 sekund čtení
Umělá inteligence umí dokonale předstírat lidi v anketách
Umělá inteligence už téměř dokonale napodobuje lidské odpovědi a může převrátit výsledky voleb i vědeckých průzkumů, ukazuje výzkum americké Dartmouth University.
- 1 minuta čtení
Koncert, nebo sex? Většina lidí má jasno
Nový globální průzkum ukázal, že 70 procent fanoušků by dalo přednost živému koncertu před sexem. Hudba se podle něj stává hlavní zábavou dneška a mění, jak lidé tráví čas i utrácejí peníze.
- 1 minuta čtení