Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.
Související
Téměř čtvrtina Čechů splácí půjčky. Mladí si často berou úvěr kvůli lákavým nabídkám
V Česku dnes téměř čtvrtina lidí splácí spotřebitelský úvěr nebo jinou půjčku než hypotéku. Tento trend se týká především mužů a osob ve věku mezi 25 a 54 lety.
- 1 minuta čtení
Při nákupech elektroniky dominují eshopy nad kamennými prodejnami
Více než polovina Čechů dnes nakupuje elektroniku raději online. Podle dat společnosti NADA vedou eshopy především u mladších generací do 45 let, kde jim dává přednost až dvě třetiny lidí.
- 1 minuta čtení
Třetina Čechů se chystá na nákupy během Black Friday
Třetina Čechů se připravuje na nákupy během Black Friday. Nejčastěji chtějí nakoupit oblečení a elektroniku, uvádí průzkum agentury Ipsos.
- 1 minuta čtení
Krušovice nejvíce investují do pivní reklamy
V roce 2023 investoval pivovar Krušovice nejvíce peněz do reklamy, aby posílil svou pozici na trhu.
- 30 sekund čtení