Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.
Ilustrační fotografie.
Zdroj: Pixabay
- Ilustrační fotografie.
- Zdroj: Pixabay
Související
Čeští řidiči si elektromobily chválí, vadí jim jen placení za dobíjení
Až devět z deseti českých řidičů je s elektromobilem spokojených a téměř všichni by si ho pořídili znovu. Ukázal to průzkum Centra dopravního výzkumu, který mapoval zkušenosti víc než šesti set uživatelů z celé republiky.
- 1 minuta čtení
Vláda ANO s SPD a Motoristy je pro voliče SPOLU i STAN nepřijatelná
Podle nového průzkumu by 84 procent voličů koalice SPOLU a 79 procent voličů STAN odmítlo vládu hnutí ANO s podporou SPD a Motoristů. Obávají se ohrožení západního směřování Česka i zastavení pomoci Ukrajině.
- 1 minuta čtení
Rusko svým údajným geologickým průzkumem ohrožuje život v Černém moři
U pobřeží okupovaného Krymu je přes 600 aktivních míst úniku metanu. Informovalo o tom ukrajinské Národní centrum odporu CNS.
- 2 minuty čtení
Dvakrát naletěla, přišla o 300 tisíc
Mladá žena z Třebíčska uvěřila falešnému „herci“ ze sociálních sítí i podvodné brigádě na sledování reklam. Kvůli poplatkům a „upgradeům účtu“ si vzala půjčky u devíti nebankovních společností a poslala na české i zahraniční účty přes 300 000 korun.
- 1 minuta čtení