Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.

nákupy-ilustrační foto
Zdroj: Pixabay
- nákupy-ilustrační foto
- Zdroj: Pixabay
Související
Čtvrtina studentů chodí do fast foodů minimálně jednou týdně
Každý čtvrtý student starší 15 let zavítá jednou až třikrát týdně do fast foodu. Další více než polovina mladých lidí tam chodí minimálně jednou za měsíc. Pouze necelá dvě procenta fast foody nenavštěvují vůbec. Vyplynulo to z průzkumu mezi 5 628 studenty
- 2 minuty čtení
Dvě pětiny Čechů už zkoušely umělou inteligenci
Průzkum ukázal, že skoro 40 procent Čechů a Češek má zkušenost s nástroji umělé inteligence jako ChatGPT nebo Copilot.
- 1 minuta čtení
Češi mění pohled na spojence. Nejvíc to schytaly USA a Slovensko
Názory české veřejnosti na svět zůstávají převážně stabilní, ale dvě země letos výrazně ztratily na oblibě – Spojené státy a Slovensko, vyplývá z průzkumu agentury STEM.
- 2 minuty čtení
Čermák kraluje reklamám, Pat a Mat jsou opět v čele maskotů
Herec Hynek Čermák si vysloužil titul Nejlepší herec v reklamě 2024. Porota složená z osmi tisíc respondentů ho ocenila především za jeho výkony ve spotech pro Staropramen.
- 1 minuta čtení