Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.

nákupy-ilustrační foto
Zdroj: Pixabay
- nákupy-ilustrační foto
- Zdroj: Pixabay
Související
Zbytečná práce trápí Čechy. Umělá inteligence ohrožuje mladé pracovníky
Češi i Slováci si v zaměstnání nejčastěji stěžují na nesmyslné úkoly. Umělá inteligence ohrožuje především mladé.
- 1 minuta čtení
Češi mají MHD v oblibě. Klíčem je bezpečí, přesnost a digitalizace
Projekt výzkumu veřejné dopravy ATRAKTIV ukazuje, že Češi jsou s městskou hromadnou dopravou spokojení.
- 1 minuta čtení
Reklamní fiasko století. Před 40 lety změnila Coca-Cola chuť
Před 40 lety se Coca-Cola pokusila o revoluci. Změnila recept své ikonické limonády a vyvolala tím největší spotřebitelskou vzpouru v dějinách reklamy.
- 30 sekund čtení
Češi jsou štědří, na dobročinné účely darují ročně miliardy
Dobročinnost je v Česku na vzestupu. Za poslední dekádu se objem darů uvedených v daňových přiznáních více než ztrojnásobil.
- 1 minuta čtení