Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama

Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.

nákupy-ilustrační foto

nákupy-ilustrační foto
Zdroj: Pixabay

  • nákupy-ilustrační foto
  • Zdroj: Pixabay

Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.

Autor: Andrea Jančová
Zdroj: Češi a reklama

Související

Vánoce
Inspirace Vánoce

Brzké nákupy vánočních dárků ušetří peníze i stres

Česká pošta
Domácí

Volební letáky nejsou reklama, pošta je musí doručit všem

ocel
Domácí Zajímavosti

Češi vidí ocel jako symbol stability. Volají po její ochraně

zbytky
Domácí

Nejvíc jídlem plýtvají mladí lidé, ročně ho vyhodí za několik tisíc