Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.

nákupy-ilustrační foto
Zdroj: Pixabay
- nákupy-ilustrační foto
- Zdroj: Pixabay
Související
Češi preferují spalovací auta. Elektroauta stále považují za drahá a nepraktická
Podle nové studie agentury STEM/MARK je v České republice stále nízký zájem o elektroauta.
- 1 minuta čtení
Filmy si denně pouští více než čtvrtina Slováků. Nejčastěji vybírají podle žánru a nálady
Více než čtvrtina Slováků si pouští filmy denně, přičemž se nejčastěji rozhudjí podle žánru či aktuální nálady.
- 2 minuty čtení
WHO řeší úmrtnost matek. Tisícům lůze předejít
Světová zdravotní organizace bije na poplach. Podle jejích dat umírá ročně přes 100 tisíc matek z příčin, kterým lze předejít.
- 1 minuta čtení
Pití alkoholu a jeho dopad na zdraví: Jak to vidí Američané?
Mnozí dospělí Američané tvrdí, že jejich pití alkoholu neohrožuje jejich zdraví, ale některé studie naznačují opak.
- 1 minuta čtení