Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.

nákupy-ilustrační foto
Zdroj: Pixabay
- nákupy-ilustrační foto
- Zdroj: Pixabay
Související
Dehydratace za volantem zpomaluje reakce jako alkohol
Téměř čtvrtina českých řidičů věří, že pitný režim nemá vliv na jejich schopnost řídit. růzkum agentury Ipsos pro síť čerpacích stanic ORLEN však ukazuje opak.
- 1 minuta čtení
Češi s nižším vzděláním by zpětně studovali déle
Výzkum STEM/MARK ukázal, že značná část Čechů by si zpětně přála vyšší vzdělání.
- 1 minuta čtení
Reklama na sprchový gel je prý rasistická
Británie stáhla z televizních obrazovek reklamu na sprchový gel Sanex. Podle několika stížností byl spot rasistický. Značka kosmetiky Dove to popírá.
- 30 sekund čtení
Porodnost klesá. Svět se připravuje na demografickou zátěž
Počet narozených dětí klesá nejen v USA, ale i po celém světě. Zatímco některé státy se snaží pokles zvrátit finančními pobídkami a podporou rodin, experti varují, že populace v mnoha regionech se bude dál zmenšovat.
- 1 minuta čtení