Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama

Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.

nákupy-ilustrační foto

nákupy-ilustrační foto
Zdroj: Pixabay

  • nákupy-ilustrační foto
  • Zdroj: Pixabay

Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.

Autor: Andrea Jančová
Zdroj: Češi a reklama

Související

profimedia-0777153808
Domácí Auta

Dehydratace za volantem zpomaluje reakce jako alkohol

studium
Domácí Školství

Češi s nižším vzděláním by zpětně studovali déle

GyycaiAWYAArvM0
Zahraniční Video

Reklama na sprchový gel je prý rasistická

mimino
Zahraniční

Porodnost klesá. Svět se připravuje na demografickou zátěž