Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.
Související
Téměř polovina Čechů půjčuje svůj mobil na koncertech cizím lidem
Průzkum Avastu zjistil, že 42 procent Čechů půjčuje svůj mobil cizím lidem na koncertech a jiných akcích.
- 1 minuta čtení
Každý třetí Evropan čelí riziku duševních problémů
Nový průzkum ukazuje, že pohlaví, věk a socioekonomický status významně ovlivňují duševní pohodu zaměstnanců. Nejvíce ohrožení jsou pracovníci ve Španělsku, nejméně v Nizozemsku.
- 1 minuta čtení
Důchod v 67 letech? Pro většinu Čechů je to nepředstavitelné
Horní hranice odchodu do důchodu, stanovená na 67 let pro lidi narozené po roce 1989, vyvolává otázky, zda je tento věk pro Čechy přijatelný.
- 1 minuta čtení
Umělá inteligence ve zpravodajství vzbuzuje u Čechů nedůvěru
Podle studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace 2024, kterou zveřejnila agentura ResSOLUTION Group, Češi zůstávají vůči využití umělé inteligence ve zpravodajství skeptičtí.
- 1 minuta čtení