Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.

nákupy-ilustrační foto
Zdroj: Pixabay
- nákupy-ilustrační foto
- Zdroj: Pixabay
Související
Češi podceňují ochranu před sluncem
Opalovací krémy s SPF nejsou pro Čechy samozřejmostí. Ženy je používají výrazně častěji než muži, a i když většina lidí vnímá rizika spojená s nadměrným sluněním, pravidelné preventivní kontroly u dermatologa navštěvuje jen málokdo.
- 1 minuta čtení
Češi nejvíce věří hasičům, policii a armádě
Bezpečnostní složky, Česká národní banka a místní úřady patří k institucím s největší důvěrou veřejnosti. Naopak vláda, Poslanecká sněmovna a Senát zůstávají na chvostu žebříčku. Prezident si udržuje podporu nadpoloviční většiny občanů.
- 1 minuta čtení
AI ohrožuje kreativitu i vztahy, míní Američané
Podle nové studie se většina Američanů obává rostoucího vlivu umělé inteligence na každodenní život. Největší strach mají z oslabení lidské tvořivosti a vztahů, i když AI částečně vítají při praktických úkolech.
- 1 minuta čtení
Češi mají častěji harmonické vztahy. Mladí volí buď „výborný“, nebo žádný
Podle výzkumu agentury STEM/MARK většina Čechů žije ve fungujících partnerských vztazích. Zatímco starší generace častěji setrvávají i v méně funkčních svazcích, mladí lidé se nespokojí s kompromisy – buď mají vztah harmonický, nebo žádný.
- 1 minuta čtení