Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.

nákupy-ilustrační foto
Zdroj: Pixabay
- nákupy-ilustrační foto
- Zdroj: Pixabay
Související
Češi bojují s váhou. Klíč není jen v pohybu, ale hlavně v jídle
Téměř polovina dospělých Čechů se považuje za lidi s nadváhou. Nejčastěji vinu kladou nedostatku pohybu.
- 1 minuta čtení
Mladí Američané plánují méně dětí než dříve
Téměř polovina dospělých si myslí, že méně dětí bude pro USA špatné. Za nejúčinnější způsob podpory rodičovství považují bezplatné školky, placenou rodičovskou a daňové úlevy.
- 1 minuta čtení
Lidl kraluje reklamě i nákupním vozíkům
Mezi potravinovými řetězci v Česku je jasným lídrem Lidl – a to jak v investicích do reklamy, tak v oblibě mezi zákazníky.
- 30 sekund čtení
Američané se v názorech na potraty liší podle států
Tři roky po zrušení ústavního práva na potrat se Spojené státy dál dělí v názoru na jeho legalizaci. Nový průzkum ukazuje, že postoj veřejnosti k potratům se výrazně liší stát od státu.
- 1 minuta čtení