Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.

nákupy-ilustrační foto
Zdroj: Pixabay
- nákupy-ilustrační foto
- Zdroj: Pixabay
Související
Brzké nákupy vánočních dárků ušetří peníze i stres
Se začátkem podzimu začínají milovníci Vánoc nakupovat dárky pro své blízké, což řadě lidí může připadat jako zbytečně brzo. Opak však může být pravdou. S předčasnými nákupy lze ušetřit nejen peněženku, ale také nervy.
- 1 minuta čtení
Volební letáky nejsou reklama, pošta je musí doručit všem
Česká pošta připomněla, že volební materiály politických stran a hnutí nejsou považovány za reklamu, ale za informační tiskoviny. Proto je doručuje i do schránek označených nápisem „Nevhazovat reklamu“.
- 30 sekund čtení
Češi vidí ocel jako symbol stability. Volají po její ochraně
Podle nového průzkumu agentury STEM/MARK považuje drtivá většina Čechů průmysl a zejména ocelářství za klíč k zaměstnanosti, ekonomické stabilitě i národní identitě. Zároveň rostou obavy z rostoucích nákladů a tlaku mezinárodní konkurence.
- 1 minuta čtení
Nejvíc jídlem plýtvají mladí lidé, ročně ho vyhodí za několik tisíc
Denně nebo několikrát týdně vyhazuje potraviny 12 procent Čechů a 16 procent Slováků. Data ukazují i výrazný generační paradox v obou zemích. Nejčastěji jídlem plýtvají mladí lidé, i když právě oni bývají často největší zastánci udržitelnosti.
- 2 minuty čtení