Hospodářská komora ČR se hlásí k převzetí správy nového systému ochrany spotřebitelů před nevyžádanými marketingovými hovory. Systém by zavedl jasná pravidla pro telemarketing a spotřebitelům umožnil upravit či odvolat souhlas s telemarketingem. Náklady na provoz by hradily telemarketingové firmy, nikoli daňoví poplatníci.
Návrh reaguje na vzrůstající počet stížností na nevyžádaná volání po poslední změně zákona, která ale spotřebitelům možnost snadného odvolání souhlasu nedostatečně zajišťuje. Podle mluvčího komory Jana Sotony se tím sníží administrativa státu a podnikatelé získají větší právní jistotu. Systém by navíc umožnil bezplatné odvolání souhlasu spotřebitelům, což Hospodářská komora považuje za spravedlivé a transparentní.
Náklady na nový systém by nesly přímo firmy, které se telemarketingem zabývají. Pro firmy v zákaznickém vztahu, jako jsou banky nabízející své produkty stávajícím klientům, by však tato povinnost neplatila. Komora věří, že nový systém přinese Česku lepší podnikatelské prostředí a zvýší ochranu spotřebitelů, podobně jako ve vyspělých zemích, kde spolupráce veřejného a soukromého sektoru funguje již řadu let.