čtvrtek 21. listopadu 2024

Telemarketing pod kontrolou. Komora navrhuje lepší ochranu spotřebitelů

Hospodářská komora ČR je připravena převzít správu systému, který by spotřebitele chránil před nevyžádanými telemarketingovými hovory.

telemarketing

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels / MART PRODUCTION

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels / MART PRODUCTION

Hospodářská komora ČR se hlásí k převzetí správy nového systému ochrany spotřebitelů před nevyžádanými marketingovými hovory. Systém by zavedl jasná pravidla pro telemarketing a spotřebitelům umožnil upravit či odvolat souhlas s telemarketingem. Náklady na provoz by hradily telemarketingové firmy, nikoli daňoví poplatníci.

Návrh reaguje na vzrůstající počet stížností na nevyžádaná volání po poslední změně zákona, která ale spotřebitelům možnost snadného odvolání souhlasu nedostatečně zajišťuje. Podle mluvčího komory Jana Sotony se tím sníží administrativa státu a podnikatelé získají větší právní jistotu. Systém by navíc umožnil bezplatné odvolání souhlasu spotřebitelům, což Hospodářská komora považuje za spravedlivé a transparentní.

Náklady na nový systém by nesly přímo firmy, které se telemarketingem zabývají. Pro firmy v zákaznickém vztahu, jako jsou banky nabízející své produkty stávajícím klientům, by však tato povinnost neplatila. Komora věří, že nový systém přinese Česku lepší podnikatelské prostředí a zvýší ochranu spotřebitelů, podobně jako ve vyspělých zemích, kde spolupráce veřejného a soukromého sektoru funguje již řadu let.

Autor: Šimon Mitro

Související

profimedia-0933961719
Ekonomika

Obchodní příležitosti pro české firmy v Turecku a Srbsku zajistí mise ministerstva

lékař
Ekonomika

Zaměstnavatelé volají po reformách ve zdravotnictví

Oddlužování Čechů
Ekonomika

Plošnému odpouštění dluhů Češi nefandí

mobil
Domácí

Otravných telefonátů je míň, padají milionové pokuty